Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Aplikacja SHRIMP w kolejnych regionach
< poprzedni | następny > 08.05.2009
Dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, podkarpackie, podlaskie i pomorskie to kolejne województwa, które będą korzystać z aplikacji SHRIMP. Elektroniczny system monitorowania pomocy publicznej działa już na Mazowszu. Aplikacja służy sporządzaniu i przekazywaniu sprawozdań o udzielonej pomocy
Aplikacja SHRIMP2 uruchomiona!
Informujemy, że w dniu 1 grudnia 2020 r. została uruchomiona nowa aplikacja SHRIMP2. Dostęp do nowej aplikacji jest możliwy poprzez stronę https://shrimp.uokik.gov.pl
za pomocą dotychczasowego identyfikatora (loginu) oraz hasła do aplikacji SHRIMP.
Aplikacja SHRIMP - System Harmonogramowania, Rejestracji i Monitorowania Pomocy Publicznej - umożliwia przekazywanie do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej oraz informacji o jej nieudzieleniu w jednolitej formie. Od 1 października 2008 roku korzystają z niego jednostki samorządu terytorialnego Mazowsza: gminy, powiaty oraz samorząd województwa. Teraz dołącza do niego pięć kolejnych województw: dolnośląskie, kujawsko-pomorskie, podkarpackie, podlaskie i pomorskie. Rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzielaniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP wejdzie w życie 8 maja.
Niezbędne do korzystania z aplikacji będą login i hasło dostępu przekazywane przez UOKiK na podstawie wniosku złożonego do Urzędu - jego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia. Wnioski powinny zostać złożone w terminie 7 dni od dnia wejścia w życie rozporządzenia czyli do 15 maja. Wypełnione dokumenty można przesyłać pocztą na adres Urzędu. Prezes Urzędu ma 45 dni na przekazanie loginu i hasła dostępu. Obowiązek wystąpienia o udostępnienie loginu i hasła dostępu nie dotyczy już gmin, powiatów oraz samorządu województwa z województwa mazowieckiego, które takie loginy otrzymały w ub. roku.
Zgodnie z rozporządzeniem obowiązek przekazywania sprawozdań o udzielonym wsparciu lub informacji o jego nieudzieleniu istnieje od początku kwartału następującego po tym, w którym udostępniono loginy i hasła dostępu umożliwiające korzystanie z aplikacji. Docelowo sprawozdania będą przekazywane w ciągu 30 dni od dnia udzielenia pomocy. Taki obowiązek nakłada z kolei rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej, informacji o nieudzieleniu takiej pomocy oraz sprawozdań o zaległościach przedsiębiorców we wpłatach świadczeń należnych na rzecz sektora finansów publicznych.
Jednocześnie informujemy, że dodatkowe informacje i wyjaśnienia związane z rejestracją i użytkowaniem systemu SHRIMP dostępne są pod nr tel. (022) 55 60 443 i (022) 55 60 134, w godz. 9.00-16.00, od poniedziałku do piątku. Pytania można również wysyłać na adres e-mail: shrimp@uokik.gov.pl.
Dodatkowe informacje:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 430
faks 22 826 11 86
E-mail: mcieloch@uokik.gov.pl
Pliki do pobrania
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie