Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Dla konsumentów > Pytania i odpowiedzi > Jak UOKiK chroni konsumentów > Istotny pogląd w sprawie
Istotny pogląd w sprawie
-
Czy wydając istotny pogląd w sprawie, Prezes UOKiK jest zawsze po stronie konsumentów?
Istotą instytucji istotnego poglądu w sprawie jest udzielenie sądowi pomocy w kompleksowym rozpoznaniu sprawy, z uwzględnieniem argumentów oraz poglądów, które niekoniecznie mogą być przedstawione przez strony w postępowaniu. UOKiK posiada bowiem specjalistyczną wiedzę w zakresie ochrony konkurencji i konsumentów na poszczególnych rynkach. Dlatego też wydając istotny pogląd w sprawie, Prezes UOKiK nie występuje w imieniu ani po stronie któregokolwiek z uczestników sporu. Celem tego instrumentu jest bowiem zapewnienie transferu wiedzy z UOKiK do sądów powszechnych.
Ponadto istotny pogląd w sprawie może być wydany nie tylko w sprawie, w której stronami sporu są przedsiębiorca i konsument, ale także gdy sprawa dotyczy sporu między przedsiębiorcami.
-
Czy istotny pogląd w sprawie przedstawiony przez Prezesa UOKiK jest wiążący dla Sądu?
Nie, istotny pogląd w sprawie przedstawiony przez Prezesa UOKiK nie jest wiążący dla Sądu.
-
Czy podczas sporu sądowego z przedsiębiorcą każdy konsument może poprosić Prezesa UOKiK o wydanie istotnego poglądu w sprawie?
Prezes Urzędu może przedstawić istotny pogląd na prośbę konsumenta, jeżeli przemawia za tym interes publiczny.



Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie