Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Dla konsumentów > Pytania i odpowiedzi > Jak UOKiK chroni konsumentów > Istotny pogląd w sprawie

Istotny pogląd w sprawie

    Drukuj pytanie
  1. Rozwiń odpowiedź Czy wydając istotny pogląd w sprawie, Prezes UOKiK jest zawsze po stronie konsumentów?

    Istotą instytucji istotnego poglądu w sprawie jest udzielenie sądowi pomocy w kompleksowym rozpoznaniu sprawy, z uwzględnieniem argumentów oraz poglądów, które niekoniecznie mogą być przedstawione przez strony w postępowaniu. UOKiK posiada bowiem specjalistyczną wiedzę w zakresie ochrony konkurencji i konsumentów na poszczególnych rynkach. Dlatego też wydając istotny pogląd w sprawie, Prezes UOKiK nie występuje w imieniu ani po stronie któregokolwiek z uczestników sporu. Celem tego instrumentu jest bowiem zapewnienie transferu wiedzy z UOKiK do sądów powszechnych.

    Ponadto istotny pogląd w sprawie może być wydany nie tylko w sprawie, w której stronami sporu są przedsiębiorca i konsument, ale także gdy sprawa dotyczy sporu między przedsiębiorcami.

  2. Drukuj pytanie
  3. Rozwiń odpowiedź Czy istotny pogląd w sprawie przedstawiony przez Prezesa UOKiK jest wiążący dla Sądu?

    Nie, istotny pogląd w sprawie przedstawiony przez Prezesa UOKiK nie jest wiążący dla Sądu.

  4. Drukuj pytanie
  5. Rozwiń odpowiedź Czy podczas sporu sądowego z przedsiębiorcą każdy konsument może poprosić Prezesa UOKiK o wydanie istotnego poglądu w sprawie?

    Prezes Urzędu może przedstawić istotny pogląd na prośbę konsumenta, jeżeli przemawia za tym interes publiczny.

Do góry