Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Ochrona konsumentów > Istotne poglądy w sprawie
mBank S.A.
Co to jest istotny pogląd w sprawie?
Istotny pogląd w sprawie, to pisemne stanowisko Prezesa UOKiK, w którym przedstawia argumenty i poglądy ważne dla danego sporu, opierając się na określonym stanie faktycznym i prawnym.
-
Czy konsument może zgłosić się do UOKiK o wydanie istotnego poglądu?
Tak, każdy konsument, jeśli jego sprawa jest rozstrzygana przez sąd, może złożyć do UOKiK wniosek o przedstawienie istotnego poglądu.
Sprawa powinna toczyć się przed sądem powszechnym (bez względu na to, czy jest rozpoznawana w pierwszej lub drugiej instancji, czy też przed Sądem Najwyższym) i dotyczyć ochrony konsumentów.
-
Kiedy UOKiK wydaje istotny pogląd w sprawie?
Prezes Urzędu wydaje istotny pogląd w sprawie jeżeli uzna, że przemawia za tym interes publiczny. Wydawany jest tylko w sprawie toczącej się przed sądem.
-
Jak złożyć wniosek w sprawie istotnego poglądu?
Wniosek o wydanie istotnego poglądu należy przesłać na piśmie do UOKiK. Do wniosku należy dołączyć:
- informacje o stronach postępowania, sądzie, przed którym toczy się postępowanie oraz sygnaturze sprawy,
- wszystkie pisma złożone w toku postępowania, jak również wyroki, postanowienia i zarządzenia wydane przez sądy,
- informację, na kiedy wyznaczono najbliższy termin rozprawy (o ile taki termin został wyznaczony),
- informację, jakie kwestie zdaniem wnioskodawcy powinny być przedmiotem analizy i opinii przedstawionej przez Prezesa UOKiK.
Wskazane jest również, aby na bieżąco informować UOKiK o aktualnym przebiegu postępowania (np. kolejnych pismach procesowych). Wnioskodawca może również przekazać zebrane w związku ze sprawą rozstrzygnięcia innych sądów oraz zgromadzone stanowiska doktryny. Wniosek o wydanie przez Prezesa UOKiK istotnego poglądu jest bezpłatny.



< poprzedni 25.08.2016
Data:
29.07.2016 r.
Powód:
Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie
Pozwany:
mBank S.A
Sygn. Akt:
I ACa 1058/15
Tagi: istotny pogląd w sprawie, bank, finanse, mBank S.A.,
Pliki do pobrania
- Istotny pogląd w sprawie sygn. I ACa 1058/15 (mBank S.A.) (2,27 MB, pdf, 2016.08.25)
Warto przeczytać
Sprawdziliśmy oznakowanie i właściwości chemiczne 20 modeli zabawek elektronicznych. ...>
Prezes UOKiK wszczął postępowanie wobec firmy Best-Review z Leszna za handel nieprawdziwymi recenzjami w internecie. ...>
Sprawdziliśmy 30 modeli zabawek: cyferki i literki, puzzle, klocki, wędki z rybkami, kulki i patyczki magnetyczne. ...>
Prezes UOKiK zamknął postępowanie wyjaśniające dotyczące rabatów stosowanych przez brokerów mediowych na rynku reklamy telewizyjnej. ...>
Prezes UOKiK razem z czterema państwowymi instytucjami rozmawia z platformami społecznościowymi: Metą, Googlem i TikTokiem. ...>
Przedsiębiorca czy osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej? Kto sprzedaje na platformie i jakie wynikają z tego prawa dla konsumentów? Jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającym? ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie