Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Ochrona konsumentów > Istotne poglądy w sprawie

Istotne poglądy w sprawie

strona: « 1 2 3 4 5 6 7 ... » z 63   idź do strony:  

22.11.2018Bank Polska Kasa Opieki S.A.

Data: 21.11.2018 r. Pozwany: Bank Polska Kasa Opieki S.A. Sygn. Akt: III Ca 1933/17 ...>

Czytaj więcej
22.11.2018Santander Consumer Bank S.A.

Data: 21.11.2018 r. Pozwany: Santander Consumer Bank S.A. Sygn. Akt: XII C 1375/18 ...>

Czytaj więcej

21.11.2018mBank S.A.

Data: 15.11.2018 r. Pozwany: mBank S.A. Sygn. Akt: II C 380/18 ...>

Czytaj więcej
21.11.2018mBank S.A.

Data: 06.11.2018 r. Pozwany: mBank S.A. Sygn. Akt: I C 577/18 ...>

Czytaj więcej

21.11.2018Bank Millennium S.A.

Data: 14.11.2018 r. Pozwany: Bank Millennium S.A. Sygn. Akt: XXIV C 567/17 ...>

Czytaj więcej
21.11.2018Bank Millennium S.A.

Data: 04.10.2018 r. Pozwany: Bank Millennium S.A. Sygn. Akt: I ACa 956/18 ...>

Czytaj więcej

21.11.2018Santander Consumer Bank S.A.

Data: 25.10.2018 r. Pozwany: Santander Consumer Bank S.A. Sygn. Akt: V C 591/17/9 ...>

Czytaj więcej
21.11.2018Getin Noble Bank S.A.

Data: 07.11.2018 r. Pozwany: Getin Noble Bank S.A. Sygn. Akt: XXV C 2322/17 ...>

Czytaj więcej

21.11.2018mBank S.A.

Data: 07.11.2018 r. Pozwany: mBank S.A. Sygn. Akt: II C 225/18 ...>

Czytaj więcej
21.11.2018mBank S.A.

Data: 7.11.2018 r. Pozwany: mBank S.A. Sygn. Akt: II C 490/18 ...>

Czytaj więcej

strona: « 1 2 3 4 5 6 7 ... » z 63   idź do strony:  

 

 


 

Co to jest istotny pogląd w sprawie?

Istotny pogląd w sprawie, to pisemne stanowisko Prezesa UOKiK, w którym przedstawia argumenty i poglądy ważne dla danego sporu, opierając się na określonym stanie faktycznym i prawnym.

Podstawa prawna:
Art. 31 d. ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r.,  poz. 184 ze zm.)

    Drukuj pytanie
  1. Rozwiń odpowiedź Czy konsument może zgłosić się do UOKiK o wydanie istotnego poglądu?

    Tak, każdy konsument, jeśli jego sprawa jest rozstrzygana przez sąd, może złożyć do UOKiK wniosek o przedstawienie istotnego poglądu.

    Sprawa powinna toczyć się przed sądem powszechnym (bez względu na to, czy jest rozpoznawana w pierwszej lub drugiej instancji, czy też przed Sądem Najwyższym) i dotyczyć ochrony konsumentów.

  2. Drukuj pytanie
  3. Rozwiń odpowiedź Kiedy UOKiK wydaje istotny pogląd w sprawie?

    Prezes Urzędu wydaje istotny pogląd w sprawie jeżeli uzna, że przemawia za tym interes publiczny. Wydawany jest tylko w sprawie toczącej się przed sądem.

     

  4. Drukuj pytanie
  5. Rozwiń odpowiedź Jak złożyć wniosek w sprawie istotnego poglądu?

    Wniosek o wydanie istotnego poglądu należy przesłać na piśmie do UOKiK. Do wniosku należy dołączyć:

    • informacje o stronach postępowania, sądzie, przed którym toczy się postępowanie oraz sygnaturze sprawy,
    • wszystkie pisma złożone w toku postępowania, jak również wyroki, postanowienia i zarządzenia wydane przez sądy,
    • informację, na kiedy wyznaczono najbliższy termin rozprawy (o ile taki termin został wyznaczony),
    • informację, jakie kwestie zdaniem wnioskodawcy powinny być przedmiotem analizy i opinii przedstawionej przez Prezesa UOKiK.

    Wskazane jest również, aby na bieżąco informować UOKiK o aktualnym przebiegu postępowania (np. kolejnych pismach procesowych). Wnioskodawca może również przekazać zebrane w związku ze sprawą rozstrzygnięcia innych sądów oraz zgromadzone stanowiska doktryny. Wniosek o wydanie przez Prezesa UOKiK istotnego poglądu jest bezpłatny.

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENEuropejskie Centrum KonsumenckieUE100-lecie odzyskania niepodległości