Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Ochrona konsumentów > Istotny pogląd w sprawie

Istotny pogląd w sprawie

Co to jest istotny pogląd w sprawie?

Istotny pogląd w sprawie, to pisemne stanowisko Prezesa UOKiK, w którym przedstawia argumenty i poglądy ważne dla danego sporu, opierając się na określonym stanie faktycznym i prawnym.

Podstawa prawna:
Art. 31 d. ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (tekst jedn.: Dz. U. z 2015 r.,  poz. 184 ze zm.)

    Drukuj pytanie
  1. Rozwiń odpowiedź Czy konsument może zgłosić się do UOKiK o wydanie istotnego poglądu?

    Tak, każdy konsument, jeśli jego sprawa jest rozstrzygana przez sąd, może złożyć do UOKiK wniosek o przedstawienie istotnego poglądu.

    Sprawa powinna toczyć się przed sądem powszechnym (bez względu na to, czy jest rozpoznawana w pierwszej lub drugiej instancji, czy też przed Sądem Najwyższym) i dotyczyć ochrony konsumentów.

  2. Drukuj pytanie
  3. Rozwiń odpowiedź Kiedy UOKiK wydaje istotny pogląd w sprawie?

    Prezes Urzędu wydaje istotny pogląd w sprawie jeżeli uzna, że przemawia za tym interes publiczny. Wydawany jest tylko w sprawie toczącej się przed sądem.

     

  4. Drukuj pytanie
  5. Rozwiń odpowiedź Jak złożyć wniosek w sprawie istotnego poglądu?

    Wniosek o wydanie istotnego poglądu należy przesłać na piśmie do UOKiK. Do wniosku należy dołączyć:

    • informacje o stronach postępowania, sądzie, przed którym toczy się postępowanie oraz sygnaturze sprawy,
    • wszystkie pisma złożone w toku postępowania, jak również wyroki, postanowienia i zarządzenia wydane przez sądy,
    • informację, na kiedy wyznaczono najbliższy termin rozprawy (o ile taki termin został wyznaczony),
    • informację, jakie kwestie zdaniem wnioskodawcy powinny być przedmiotem analizy i opinii przedstawionej przez Prezesa UOKiK.

    Wskazane jest również, aby na bieżąco informować UOKiK o aktualnym przebiegu postępowania (np. kolejnych pismach procesowych). Wnioskodawca może również przekazać zebrane w związku ze sprawą rozstrzygnięcia innych sądów oraz zgromadzone stanowiska doktryny. Wniosek o wydanie przez Prezesa UOKiK istotnego poglądu jest bezpłatny.

strona: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... » z 21   idź do strony:  

07.11.2017Bank Millennium S.A.

Data:  08.08.2017 r. Pozwany:  Bank Millennium S.A.   Sygn. Akt: XXIV C 1025/16   ...>

Czytaj więcej
07.11.2017Getin Noble Bank S.A.

Data:  27.07.2017 r.   Pozwany:  Getin Noble Bank S.A.   Sygn. Akt: XXV C 490/17   ...>

Czytaj więcej

07.11.2017Bank Millennium S.A.

Data:  27.07.2017 r. Pozwany:  Bank Millennium S.A.   Sygn. Akt: I C 229/17 ...>

Czytaj więcej
07.11.2017mBank S.A.

Data: 02.08.2017 r. Pozwany: mBank S.A. Sygn. Akt: I C 1220/16   ...>

Czytaj więcej

06.11.2017Bank Millennium S.A.

Data:  18.10.2017 r. Pozwany:  Bank Millennium S.A.   Sygn. Akt: I C 4869/15   ...>

Czytaj więcej
06.11.2017mBank S.A.

Data: 17.10.2017 r. Pozwany: mBank S.A. Sygn. Akt: I C 110/17   ...>

Czytaj więcej

06.11.2017Getin Noble Bank S.A.

Data:  05.10.2017 r.   Pozwany:  Getin Noble Bank S.A.   Sygn. Akt: XXV C 99/17   ...>

Czytaj więcej
06.11.2017ING Bank Śląski S.A.

Data:  24.10.2017 r.   Pozwany:  ING Bank Śląski S.A.   Sygn. Akt: I C 23/17 ...>

Czytaj więcej

06.11.2017Bank Millennium S.A.

Data:  24.10.2017 r. Pozwany:  Bank Millennium S.A.   Sygn. Akt: I C 246/17   ...>

Czytaj więcej
06.11.2017mBank S.A.

Data: 25.10.2017 r. Pozwany: mBank S.A. Sygn. Akt: I C 3162/16   ...>

Czytaj więcej

strona: « 1 2 3 4 5 6 7 8 ... » z 21   idź do strony:  

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE