Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Wydarzenia, komentarze
Artykuł w Pulsie Biznesu - sprostowanie nieprawdziwych informacji
< poprzedni | następny > 12.10.2016
W artykule Jarosława Królaka UOKiK z kretesem przegrał z kablówkami, który ukazał się w Pulsie Biznesu (10.10.2016) pojawił się błąd. Chodzi o powody, dla których sądy uchyliły decyzję Urzędu w sprawie zmowy cenowej na transmisje meczów oraz nałożone kary finansowe. Z artykułu wynika, że sądy stwierdziły, że zakwestionowane przez UOKiK działania nie były zmową cenową, a e-maile przedsiębiorców nie świadczyły o istnieniu kartelu. Mówi o tym przede wszystkim ostatnie zdanie artykułu, Sądy uznały, że żadnego kartelu cenowego nie było, a przedstawione e-maile wskazują tylko na biznesowe rozmowy między przedsiębiorcami. Są to informacje nieprawdziwe.
Powodem uchylenia decyzji były tylko i wyłącznie względy formalne, a nie merytoryczne. Zdecydowała o tym zmiana zakresu postępowania antymonopolowego w trakcie jego trwania. Sądy stwierdziły, że brak jest przepisów prawnych zezwalających na to Prezesowi UOKiK. Był to jedyny powód.
Wbrew informacjom podanym w artykule ani SOKiK w pisemnym uzasadnieniu, ani Sąd Apelacyjny w ustnym nie zakwestionowały stwierdzonej przez UOKiK praktyki polegającej na zawarciu nielegalnego porozumienia. Ponadto żaden z sądów nie orzekł, aby e-maile nie mogły świadczyć o zmowie i były jedynie „biznesowymi rozmowami między przedsiębiorcami”.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 21 11, 55 60 183
E-mail: [SCODE]Yml1cm9wcmFzb3dlQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]
Twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: sprostowanie, stanowisko, opinia,
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie