Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Wydarzenia, komentarze

Artykuł w Pulsie Biznesu - sprostowanie nieprawdziwych informacji

< poprzedni | następny > 12.10.2016

Artykuł w Pulsie Biznesu - sprostowanie nieprawdziwych informacji

W artykule Jarosława Królaka UOKiK z kretesem przegrał z kablówkami, który ukazał się w Pulsie Biznesu (10.10.2016) pojawił się błąd. Chodzi o powody, dla których sądy uchyliły decyzję Urzędu w sprawie zmowy cenowej na transmisje meczów oraz nałożone kary finansowe. Z artykułu wynika, że sądy stwierdziły, że zakwestionowane przez UOKiK działania nie były zmową cenową, a e-maile przedsiębiorców nie świadczyły o istnieniu kartelu. Mówi o tym przede wszystkim ostatnie zdanie artykułu, Sądy uznały, że żadnego kartelu cenowego nie było, a przedstawione e-maile wskazują tylko na biznesowe rozmowy między przedsiębiorcami. Są to informacje nieprawdziwe.

Powodem uchylenia decyzji były tylko i wyłącznie względy formalne, a nie merytoryczne. Zdecydowała o tym zmiana zakresu postępowania antymonopolowego w trakcie jego trwania. Sądy stwierdziły, że brak jest przepisów prawnych zezwalających na to Prezesowi UOKiK. Był to jedyny powód.

Wbrew informacjom podanym w artykule ani SOKiK w pisemnym uzasadnieniu, ani Sąd Apelacyjny w ustnym nie zakwestionowały stwierdzonej przez UOKiK praktyki polegającej na zawarciu nielegalnego porozumienia. Ponadto żaden z sądów nie orzekł, aby e-maile nie mogły świadczyć o zmowie i były jedynie „biznesowymi rozmowami między przedsiębiorcami”.

Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 827 21 11, 55 60 183
E-mail: [SCODE]Yml1cm9wcmFzb3dlQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]

Twitter: @UOKiKgovPL

Tagi: sprostowanie, stanowisko, opinia,

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

Do góry