Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Wydarzenia, komentarze
Przedsiębiorco, uważaj - na podszywanie się pod pracowników UOKiK
< poprzedni | następny > 23.06.2017

- Oszuści dzwonią do przedsiębiorców z propozycją pomocy w usunięciu niezamówionych reklam i ogłoszeń internetowych.
- Przedstawiają się jako pracownicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Wykorzystują autorytet urzędu, by wyłudzić pieniądze od przedsiębiorców.
Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów docierają sygnały o podszywaniu się pod pracowników UOKiK. Oszuści dzwonią do przedsiębiorców i proponują odpłatną pomoc w usuwaniu niezamówionych reklam i ogłoszeń internetowych. Przedstawiają się jako pracownicy UOKiK. Straszą, że niepodjęcie proponowanych działań będzie wiązało się z dużo wyższą opłatą za emisję reklam i ogłoszeń. Dzwonią z bardzo różnych numerów.
Oto przykładowa relacja przedsiębiorcy przekazana do urzędu:
- Pani podała się za pracownika UOKiK i pytała, czy zawierałam umowy o zamieszczanie ogłoszeń i czy w związku z tym nie przychodzą do mnie zapytania o płatności. Wydawało mi się w miarę w porządku, może Urząd robi jakieś badania? Ale po dłuższej chwili, kiedy pani uświadamiała mnie, że jest tych ogłoszeń sporo, że to sporo pieniędzy i tak dalej, że mogą pomóc, kontaktują z kancelarią prawną w Poznaniu. Udało mi się na chwilę jej przerwać i zadać pytanie ile to kosztuje. Koszt takiej usługi to 390 zł.
W związku z podejrzeniem popełnienia przestępstwa urząd zawiadomił organy ścigania.
Przedsiębiorco pamiętaj:
- Pracownicy urzędu nie występują w imieniu jakiegokolwiek przedsiębiorcy, nie proponują zawierania umów ani ich rozwiązania.
- Sprawdź wiarygodność dzwoniącej osoby, a gdy masz wątpliwość co do jej tożsamości, powiadom policję o podejrzeniu oszustwa.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: [SCODE]Yml1cm9wcmFzb3dlQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]
Twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: ochrona konsumentów, ostrzeżenie, przedsiębiorcy, stanowisko, opinia
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (226,27 KB, docx, 2017.06.23)
Warto przeczytać
Przedsiębiorca czy osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej? Kto sprzedaje na platformie i jakie wynikają z tego prawa dla konsumentów? Jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającym? ...>
Prezes UOKiK nałożył łącznie ponad 5 mln zł kary za nieprawidłowe oznaczanie materiałów reklamowych w mediach społecznościowych. ...>
Sprawdziliśmy oznakowanie 20 modeli bidonów dla dzieci do lat 4. Nieprawidłowości miało 8 z nich. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny postawił zarzuty wprowadzania konsumentów w błąd spółkom Lord i Polskie Sklepy Odzieżowe (marka Lavard). ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowanie wyjaśniające dotyczące możliwego ustalania cen na rynku wyposażenia łazienek. ...>
Prezes UOKiK postawił zarzuty UPC Polska, spółce grozi kara do 10 proc. obrotów. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie