Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Edukacja > Działania edukacyjne - Konsumenci > Moje konsumenckie ABC

Moje konsumenckie ABC

Kampania „Moje konsumenckie ABC” zrealizowana w 2006 r. przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów dostarczyła słabszym uczestnikom rynku wiedzy, w jaki sposób skutecznie radzić sobie z powszechnie występującymi problemami konsumenckimi – jak reklamować wadliwe produkty, strzec się przed niekorzystnymi sformułowaniami w umowie z usługodawcą, zwrócić niechciany zakup w sprzedaży wysyłkowej czy unikać spamu.

„Moje konsumenckie ABC” miało na celu podniesienie świadomości konsumenckiej Polaków – dzieci, młodzieży i dorosłych. Zagadnienia poruszane w trakcie kampanii zostały wybrane w oparciu o wyniki badań społecznych oraz analizę skarg napływających do UOKiK i rzeczników konsumentów. Kampania koncentrowała się na następujących aspektach:

  1. bezpieczeństwo i jakość produktów oraz usług,
  2. dokonywanie zakupów przez internet,
  3. zawieranie umów,
  4. prawidłowe oznakowanie produktów,
  5. reklamowanie wadliwych towarów i usług,
  6. zarządzanie własnym budżetem,
  7. uwrażliwienie na działania promocyjne i marketingowe producentów

Kampania pomogła konsumentom wzmocnić asertywne podejście do oferty rynkowej, narzędzi marketingowych i technik sprzedaży. Jednym z jej istotnych celów było nauczenie dzieci praktycznych umiejętności odróżniania reklamy od innych form przekazu w mediach elektronicznych i prasie, a także posługiwania się dodatkowymi źródłami informacji o produktach dostępnych na rynku.

Adresatami kampanii „Moje konsumenckie ABC” byli wszyscy konsumenci – począwszy od przedszkolaków, przez uczniów szkół podstawowych, gimnazjów i liceów, aż po dorosłych. Dla każdej z grup dobrano inne, specyficzne formy przekazu. Dla studentów uczelni ekonomicznych – przyszłych przedsiębiorców – przeznaczony został specjalny blok informacyjny na temat odpowiedzialności społecznej biznesu, w którym zaakcentowano ekonomiczny i społeczny wymiar działalności gospodarczej.

Na kampanię „Moje konsumenckie ABC” złożyły się:

Kampania „Moje konsumenckie ABC” stanowiła realizację założeń rządowej Strategii polityki konsumenckiej na lata 2004–2006. Projekt był współfinansowany przez UOKiK i Unię Europejską.

 

    Drukuj pytanie
  1. Rozwiń odpowiedź Materiały dla liceów

  2. Drukuj pytanie
  3. Rozwiń odpowiedź Materiały dla gimnazjów

  4. Drukuj pytanie
  5. Rozwiń odpowiedź Materiały dla szkół podstawowych

  6. Drukuj pytanie
  7. Rozwiń odpowiedź Materiały dla przedszkoli

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskiePytania i odpowiedziEuropejskie Centrum Konsumenckie