Close [x]
By using the site you express your consent to the use of cookie files, some of which may be already saved in the browser folder.
For more information, please follow the Privacy and using cookie files policy for the service

Office of Competition and Consumer Protection

Increase font sizeDecrease font sizeHigh-contrast versionText versionText versionRSS ChannelGet QR codeWersja polska

You're here: Home > About us > About us > News

Jak wybierać opony

< previous | next > 23.06.2017

Jak wybierać opony
  • Przyczepność, wpływ na zużycie paliwa, poziom hałasu - to informacje na etykietach nowych opon do samochodów osobowych.
  • UOKiK bierze udział w międzynarodowym projekcie, w którym dane producentów są weryfikowane laboratoryjnie.
  • Kontrole prowadzone są 15 krajach.

nagranie
Wypowiedź Dariusza Łomowskiego z Departamentu Inspekcji Handlowej UOKiK - objaśnienie etykiety

Twoja przeglądarka nie obsługuje formatu HTML5


Wypowiedź Dariusza Łomowskiego z Departamentu Inspekcji Handlowej UOKiK - międzynarodowy test opon


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

Zgodnie z obowiązującymi przepisami na każdej nowej oponie do samochodu osobowego musi znaleźć się etykieta z informacjami o efektywności paliwowej, klasie i wartości pomiarowej zewnętrznego hałasu toczenia oraz klasie przyczepności na mokrej nawierzchni. Dzięki tym informacjom konsumenci mogą bez problemu porównywać opony różnych producentów i wybrać korzystniejszą ofertę.

UOKiK w międzynarodowym projekcie dotyczącym monitoringu rynku opon

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bierze udział w trwającym do 2018 roku projekcie dotyczącym monitorowania rynku opon. 14 państw Unii Europejskiej (Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Estonii, Finlandii, Hiszpanii, Irlandii, Niemiec, Litwy, Luksemburga, Łotwy, Polski, Rumunii, Szwecji) oraz Turcja wymieniają się informacjami i doświadczeniami dotyczącymi kontroli opon. Zakłada się, że w ramach kontroli realizowanych we wszystkich państwach biorących udział w projekcie sprawdzonych zostanie poprawność etykietowania 15 tysięcy partii opon i dokumentacja techniczna 1500 partii. Do badań laboratoryjnych, w których zostaną zweryfikowane informacje producentów o właściwościach produktów trafi 150 różnych ich modeli. Wyniki zostaną opublikowane w pierwszym półroczu 2018 r.

Więcej informacji o międzynarodowym projekcie można znaleźć w newsletterze.

Kupujemy opony - informacje dla konsumentów

  • Na oponach powinny być naklejki lub etykiety – znajdziesz tam najważniejsze informacje o klasie efektywności paliwowej, klasie i wartości pomiarowej zewnętrznego hałasu toczenia i o klasie przyczepności na mokrej nawierzchni. Te same informacje powinny znaleźć się na stronie sklepu internetowego. Porównując etykiety, łatwiej dokonasz wyboru opon, uwzględniając poziom bezpieczeństwa i wpływ na środowisko.
  • Kupujesz przez internet? Masz prawo  odstąpić od umowy i oddać opony w ciągu 14 dni od momentu ich odbioru. Sprzedawca zwróci ci pieniądze wraz z kosztami standardowej dostawy. Pamiętaj jednak, że musisz odesłać je na własny koszt. Zwrot opon w sklepie stacjonarnym zależy od dobrej woli sprzedawcy.
  • Opony wadliwe masz prawo reklamować przez 2 lata od zakupu. Pamiętaj, że do reklamacji potrzebny ci będzie paragon albo inny dowód zakupu (np. potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura, a nawet zeznania osób, które towarzyszyły ci podczas zakupów).
  • Wszelkie zastrzeżenia dotyczące bezpieczeństwa lub oznakowania produktów zgłaszaj do Inspekcji Handlowej lub Departamentu Inspekcji Handlowej w UOKiK.
 
 
Dodatkowe informacje dla mediów:

Biuro prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 695 902 088
E-mail: [SCODE]Yml1cm9wcmFzb3dlQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE]

Twitter: @UOKiKgovPL

Tags: ochrona konsumentów, produkty, wiih, kontrola inspekcji handlowej, inspekcja handlowa, bezpieczeństwo produktów, opony, motoryzacja,

Attached files

 

Read also

Report on UOKiK activities in 2022 is now available in electronic version
Report on UOKiK activities in 2022 is now available in electronic version

Over 950 decisions concerning protection of competition and consumers, nearly PLN 430 million in fines imposed. ...>

Pfeifer & Langen to change its practice towards sugar beet suppliers
Pfeifer & Langen to change its practice towards sugar beet suppliers

Farmers - sugar beet planters will gain access to an extended seed offer and will not need to buy them exclusively from this company. ...>

A false time meter at an intermediary which pretends to be a store
A false time meter at an intermediary which pretends to be a store

President of UOKiK has imposed more than PLN 100 thousand for unfair practices at the websites of bigotka.pl and arkadie.pl. ...>

Football matches not available in WP Pilot - charges by President of UOKiK
Football matches not available in WP Pilot - charges by President of UOKiK

LaLiga Santander and football matches by Robert Lewandowski in WP Pilot? Yes, but despite promises not all of them. ...>

UOKiK delegation's visit in Israel
UOKiK delegation's visit in Israel

On September 3-4, a  delegation from UOKiK visited the Israel Competition Authority (ICA). The visit took place as part of a bilateral meeting between the President of UOKiK, Mr. Tomasz Chróstny, and the President of the Israel Competition Authority, Ms. Michal Cohen. ...>

Omnibus and information obligations in e-commerce - subsequent actions and charges by President of UOKiK
Omnibus and information obligations in e-commerce - subsequent actions and charges by President of UOKiK

An entrepreneur or a natural person not conducting business activity? Who sells on the platform and what are the ensuing rights for consumers? What is the segregation of duties between the platform and the seller?   ...>

Top

See also:
ICPENICNPolish Aid