Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Współpraca międzynarodowa > OECD

OECD

Powstała 30 września 1961 r. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) skupia 30 wysoko rozwiniętych i demokratycznych państw.

Jej celem jest wspieranie państw członkowskich w osiągnięciu jak najwyższego poziomu wzrostu gospodarczego i stopy życiowej obywateli.

Pracownicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uczestniczą w pracach OECD w zakresie kompetencji Prezesa Urzędu, tj. w Komitecie Konkurencji oraz Komitecie ds. Polityki Konsumenckiej oraz podległych im grupach roboczych.


Konkurencja

Komitet Konkurencji OECD jest najważniejszym międzynarodowym forum z zakresu polityki i prawa konkurencji. Skupia szefów urzędów antymonopolowych państw członkowskich z całego świata. Jest pierwszym źródłem analizy polityki konkurencji i organem doradczym dla rządów. Jest odpowiedzialny za promowanie reform rynkowych, w tym działań mających na celu przeciwdziałanie praktykom ograniczającym konkurencję.

Przedstawiciele Urzędu w ramach spotkań analizują sektory gospodarki, w których najczęściej dochodzi do naruszeń prawa konkurencji. Wraz z ekspertami z innych krajów wymieniają się doświadczeniami z zakresu prowadzonych postępowań antymonopolowych i szukają najlepszych rozwiązań mających na celu polepszenie stanu konkurencji na rynkach krajowych. Przedstawiają również zagadnienia związane z implementacją polityki konkurencji w Polsce i omawiają bieżące zmiany w prawie antymonopolowym.

Komitet pozostaje jednym z głównych międzyrządowych forum o zasięgu ogólnoświatowym, które regularnie zajmuje się polityką konsumencką.


Ochrona Konsumentów 

Komitet ds. Polityki Konsumenckiej powstał przy OECD w 1969 roku. Skupia przedstawicieli centralnych organów ds. polityki ochrony konsumentów państw członkowskich oraz ekspertów z organizacji społecznych i przedsiębiorców. Delegaci spotykają się dwa razy w roku w siedzibie OECD, a także w ramach spotkań z innymi podmiotami publicznymi organizowanymi ad hoc. Komitet pozostaje jednym z głównych międzyrządowych forum o zasięgu ogólnoświatowym, które regularnie zajmuje się polityką konsumencką.

Prace Komitetu skupiają się na promocji współpracy pomiędzy państwami członkowskimi OECD oraz implementacji rekomendacji prawnych w zakresie ochrony konsumentów. Współpracuje również z państwami trzecimi, organizacjami konsumenckimi, przedsiębiorcami oraz środowiskiem akademickim, prowadząc intensywne konsultacje na temat, jak najlepszego tworzenia skutecznych mechanizmów polityki konsumenckiej służących podwyższaniu efektywności gospodarki globalnej oraz ochronie konsumentów.

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE