Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Współpraca międzynarodowa > OECD
OECD
Powstała 30 września 1961 r. Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) skupia 30 wysoko rozwiniętych i demokratycznych państw.
Jej celem jest wspieranie państw członkowskich w osiągnięciu jak najwyższego poziomu wzrostu gospodarczego i stopy życiowej obywateli.
Pracownicy Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów uczestniczą w pracach OECD w zakresie kompetencji Prezesa Urzędu, tj. w Komitecie Konkurencji oraz Komitecie ds. Polityki Konsumenckiej oraz podległych im grupach roboczych.
Konkurencja
Komitet Konkurencji OECD jest najważniejszym międzynarodowym forum z zakresu polityki i prawa konkurencji. Skupia szefów urzędów antymonopolowych państw członkowskich z całego świata. Jest pierwszym źródłem analizy polityki konkurencji i organem doradczym dla rządów. Jest odpowiedzialny za promowanie reform rynkowych, w tym działań mających na celu przeciwdziałanie praktykom ograniczającym konkurencję.
Przedstawiciele Urzędu w ramach spotkań analizują sektory gospodarki, w których najczęściej dochodzi do naruszeń prawa konkurencji. Wraz z ekspertami z innych krajów wymieniają się doświadczeniami z zakresu prowadzonych postępowań antymonopolowych i szukają najlepszych rozwiązań mających na celu polepszenie stanu konkurencji na rynkach krajowych. Przedstawiają również zagadnienia związane z implementacją polityki konkurencji w Polsce i omawiają bieżące zmiany w prawie antymonopolowym.
Komitet pozostaje jednym z głównych międzyrządowych forum o zasięgu ogólnoświatowym, które regularnie zajmuje się polityką konsumencką.
Ochrona Konsumentów
Komitet ds. Polityki Konsumenckiej powstał przy OECD w 1969 roku. Skupia przedstawicieli centralnych organów ds. polityki ochrony konsumentów państw członkowskich oraz ekspertów z organizacji społecznych i przedsiębiorców. Delegaci spotykają się dwa razy w roku w siedzibie OECD, a także w ramach spotkań z innymi podmiotami publicznymi organizowanymi ad hoc. Komitet pozostaje jednym z głównych międzyrządowych forum o zasięgu ogólnoświatowym, które regularnie zajmuje się polityką konsumencką.
Prace Komitetu skupiają się na promocji współpracy pomiędzy państwami członkowskimi OECD oraz implementacji rekomendacji prawnych w zakresie ochrony konsumentów. Współpracuje również z państwami trzecimi, organizacjami konsumenckimi, przedsiębiorcami oraz środowiskiem akademickim, prowadząc intensywne konsultacje na temat, jak najlepszego tworzenia skutecznych mechanizmów polityki konsumenckiej służących podwyższaniu efektywności gospodarki globalnej oraz ochronie konsumentów.
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt dla konsumentów
Informacje dla konsumentów, bezpłatne porady:
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora, prowadzona przez Fundację Konsumentów.
- Pomoc dla konsumentów
- Rzecznicy konsumentów
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Federacja Konsumentów
- Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
- Europejskie Centrum Konsumenckie
-
Kontakt do Urzędu
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
plac Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
e-mail [SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
- Publikacje i poradniki
-
Raporty i sprawozdania
- Raporty - Kontrole wzorców umownych
- Raporty - Badania rynku
- Raporty - Wyroby podlegające dyrektywom nowego podejścia
- Raporty, informacje i sprawozdania Inspekcji Handlowej
- Raporty - Jakość paliw
- Raporty z udzielonej pomocy publicznej
- Raporty z kontroli wewnętrznej i zewnętrznej
- Raporty z projektów badawczych z zakresu ochrony konkurencji
- Raporty z badań konsumenckich zrealizowanych na zlecenie UOKiK
- Sprawozdania z działalności Urzędu
- Sprawozdania z funkcjonowania powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów
-
Praca
Najnowsze ogłoszenia o pracę w UOKiK:
-
Bazy, rejestry i systemy
- Baza Decyzji Prezesa UOKiK
- Baza wyroków dotyczących Decyzji Prezesa UOKiK
- Rejestr klauzul niedozwolonych
- Rejestr wyrobów niebezpiecznych
- Rejestr produktów nie spełniających szczegółowych wymagań bezpieczeństwa
- Rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich
- Rejestr podmiotów wykonujących zawodową działalność lobbingową oraz zasady wykonywania zawodowej działalności lobbingowej
- System Rapex
- SHRIMP - System Harmonogramowania Rejestracji i Monitorowania Pomocy
- SUDOP - System Udostępniania Danych o Pomocy Publicznej
-
Przetargi
Najnowsze ogłoszenia o przetargach w UOKiK:
- (23.04.2018) Wykonywanie usług badania próbek gazu skroplonego (LPG) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw realizowanego przez Prezesa UOKiK za pomocą Inspekcji Handlowej
- (17.04.2018) Wykonywanie usług badania próbek paliw ciekłych (oleju napędowego, benzyn E-5, E-10) w ramach systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw realizowanego przez Prezesa UOKiK za pomocą Inspekcji Handlowej
- (17.04.2018) Świadczenie usług wsparcia użytkowników sieci komputerowej UOKiK oraz prowadzenie prac konserwacyjno-logistyczno-organizacyjnych związanych z utrzymaniem sieci helpdesk IT
- (12.04.2018) Dostawa materiałów i testów biologicznych na potrzeby laboratoriów Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
-
Paliwa
- Mapa stacji i hurtowni paliw skontrolowanych przez Inspekcję Handlową
- Lista stacji paliw skontrolowanych w okresie od 16 stycznia do 31 grudnia 2017 r.
- Lista stacji paliw LPG skontrolowanych w okresie od 16 stycznia do 31 grudnia 2017 r.
- Lista hurtowni paliw skontrolowanych w okresie od 16 stycznia do 31 grudnia 2017 r.
- Lista hurtowni LPG skontrolowanych w okresie od 16 stycznia do 31 grudnia 2017 r.
- Opis systemu monitorowania i kontrolowania jakości paliw