Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Ochrona konsumentów > Ostrzeżenia konsumenckie

OneLife Network Limited (2118 Guava Street, Belama Phase I, Belize City, Belize)

Kiedy UOKiK może ostrzec konsumentów?

Prezes UOKiK może wydać ostrzeżenie konsumenckie, jeżeli z zebranych w postępowaniu w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów informacji wynika szczególnie uzasadnione podejrzenie stosowania przez konkretnego przedsiębiorcę praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. Ostrzeżenie jest podawane do publicznej wiadomości między innymi na stronie internetowej Urzędu www.uokik.gov.pl.

Co zawiera ostrzeżenie konsumenckie?

W ostrzeżeniu konsumenckim Prezes UOKiK informuje o kwestionowanym zachowaniu przedsiębiorcy oraz jego prawdopodobnych skutkach dla szerokiego kręgu konsumentów. Na postanowienie o wydaniu ostrzeżenia konsumenckiego przysługuje przedsiębiorcy zażalenie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

< poprzedni | następny > 13.09.2017

Numer: 8 (sygn. DOIK-610-6/17/MJO)

Data wydania postanowienia: 18.08.2017 r.

Nazwa przedsiębiorcy:

OneLife Network Limited  (2118 Guava Street, Belama Phase I, Belize City, Belize)

Treść ostrzeżenia:  

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, iż zachodzi szczególnie uzasadnione podejrzenie, że OneLife Network Limited (dalej również „Spółka”) z siedzibą w Belize City (Belize) może prowadzić oraz propagować system promocyjny typu piramida związany z projektami OneLife oraz OneAcademy, a także kryptowalutą OneCoin, w ramach którego konsument dokonuje zakupu tzw. „pakietu edukacyjnego” w zamian za możliwość otrzymania korzyści materialnych, które są uzależnione przede wszystkim od wprowadzenia innych konsumentów do systemu, a nie od sprzedaży zapewnianych przez Spółkę pakietów.

Poprzez strony internetowe prowadzone przez Spółkę (www.onelife.eu oraz www.oneacademy.eu) sprzedawane oraz promowane są pakiety edukacyjne, kupując które konsument uzyskuje żetony, za które można nabyć kryptowalutę OneCoin. Im droższy jest pakiet, tym większą ilość żetonów nabywa uczestnik.

Według uzyskanych w toku postępowania informacji, Spółka oferuje następujące pakiety edukacyjne (wymienione w kolejności od najmniej zaawansowanego/najtańszego do najbardziej zaawansowanego/najdroższego): Rookie Package, Starter Package, Trader Package, Pro-Trader Package, Executive Trader Package, Tycoon Trader Package, Tycoon Plus Trader Package, Premium Trader Package oraz Infinity Trader Package. Pakiety nazywane są łącznie Zaawansowanym System Nauki (używany jest również skrót „ALS” - Advanced Learning System). Aby mieć możliwość uzyskania korzyści majątkowych, konsument musi przeznaczyć na zakup pakietów kwotę od 110 euro do 27500 euro, przy czym konsument ma możliwość nabycia dowolnej liczby pakietów. Zgodnie z informacjami zawartymi na stronie Spółki, koszt aktywacji pakietu wynosi dodatkowe 30 euro.

Konsument kupujący wymienione pakiety ma możliwość podpisania ze Spółką umowy, na podstawie której zostaje się Niezależnym Sprzedawcą Marketingowym. Niezależny Sprzedawca Marketingowy może sprzedawać wskazane pakiety edukacyjne, a także wprowadzać do systemu kolejnych Niezależnych Sprzedawców Marketingowych. W celu promocji prowadzonego i propagowanego systemu, Spółka organizuje spotkania, w trakcie których zachęca do uczestnictwa w systemie. Docierające do Urzędu sygnały wskazują na to, że spotkania informacyjne organizowane są również przez Niezależnych Sprzedawców Marketingowych.

W wyniku kolejnych rekomendacji tworzona jest hierarchiczna struktura. Niezależni Sprzedawcy Marketingowi zajmujący wyższe pozycje w strukturze systemu mają możliwość uzyskania wynagrodzenia w sytuacji zarejestrowania się w systemie zarówno przez osoby przez nich bezpośrednio rekomendowane, jak i dalsze osoby polecone przez osoby, które zarejestrowały się w systemie w związku z ich rekomendacją. Konsumenci nabywają uprawnienie do możliwości uzyskania wynagrodzenia, tj. prowizji z tytułu budowania zespołu oraz premii dopasowania wynagrodzenia z tytułu budowania zespołu jedynie w przypadku rekomendowania przez nich nowych uczestników do systemu – rekomendacja ta jest warunkiem koniecznym możliwości uzyskania tych korzyści. Dotychczas zgromadzone informacje wskazują, że aby zapewnić wypłatę osobom, które wcześniej przyłączyły się do struktury, konieczne jest ciągłe przystępowanie do niej nowych uczestników.

W ocenie Prezesa Urzędu działalność OneLife Network Limited może stanowić tzw. piramidę finansową i naraża konsumentów na straty finansowe.

Informacja o zakończeniu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów: postępowanie w toku.

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

Do góry