Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Ochrona konsumentów > Ostrzeżenia konsumenckie

CL Singapore Pte. Ltd z siedzibą w Singapurze

Kiedy UOKiK może ostrzec konsumentów?

Prezes UOKiK może wydać ostrzeżenie konsumenckie, jeżeli z zebranych w postępowaniu w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów informacji wynika szczególnie uzasadnione podejrzenie stosowania przez konkretnego przedsiębiorcę praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. Ostrzeżenie jest podawane do publicznej wiadomości między innymi na stronie internetowej Urzędu www.uokik.gov.pl.

Co zawiera ostrzeżenie konsumenckie?

W ostrzeżeniu konsumenckim Prezes UOKiK informuje o kwestionowanym zachowaniu przedsiębiorcy oraz jego prawdopodobnych skutkach dla szerokiego kręgu konsumentów. Na postanowienie o wydaniu ostrzeżenia konsumenckiego przysługuje przedsiębiorcy zażalenie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

< poprzedni | następny > 15.04.2019

Numer: 13 (RGD.610-10/18/MLM)

Data wydania postanowienia: 27.03.2019 r.

Nazwa przedsiębiorcy: CL Singapore Pte. Ltd z siedzibą w Singapurze

Zażalenie: tak

Informacja o zakończeniu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów: postępowanie w toku

Treść ostrzeżenia:  

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów informuje, że zachodzi szczególnie uzasadnione podejrzenie, że przedsiębiorca CL Singapore Pte. Ltd z siedzibą w Singapurze, dopuszcza się praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki finansowe dla szerokiego kręgu konsumentów.

Przedsiębiorca poprzez założenie, prowadzenie i propagowanie sieci niezależnych przedstawicieli zwanej NetLeaders wynagradzanych w oparciu o opracowany tzw. Plan Wynagrodzeń NetLeaders założył, prowadzi i propaguje system promocyjny typy piramida, o którym mowa w art. 7 pkt 14 w zw. z art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2070), który to system uzależnia wynagrodzenie lub inne korzyści materialne otrzymywane przez jego uczestników przede wszystkim od wprowadzenia innych konsumentów do tego systemu, a nie od sprzedaży produktów.

Spółka oferuje produkty tzw. Licencje, których cena wynosi od 100 euro do ponad 25.000 euro. W zamian za opłatę za Licencję licencjobiorca otrzymuje jednostki rozliczeniowe tzw. cykle, którymi może płacić za usługi oferowane przez sprzedawcę Licencji aktualnie nie ma jednak możliwości dokonywania płatności cyklami a większość usług (rzekomo dostępnych dla użytkowników/licencjobiorców) jest dopiero w fazie planów lub testów.

Za określoną wpłatę pieniędzy, tytułem zakupu Licencji, nabywcy nie otrzymują więc praktycznie żadnych produktów w postaci istniejących w wymiarze materialnym towarów, rzeczywiście świadczonych usług, lub konkretnych wartości niematerialnych.

Działanie to może zagrażać interesom majątkowym szerokiego grona konsumentów, którzy zachęceni obietnicą korzyści nie tylko przystąpią do systemu i przeznaczą swoje środki finansowe na zakup jednej z oferowanych przez przedsiębiorcę Licencji, ale także zaoferują innym konsumentom nabycie Licencji i przystąpienie do systemu.

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

Stracisz dane, stracisz pieniądze! - moc edukacji
Stracisz dane, stracisz pieniądze! - moc edukacji

Cały czas zachęcamy do włączania się w akcję. Naszym obecnym partnerom – dziękujemy! ...>

#PrawaKonsumenta2023 - Prezes UOKiK mówi "sprawdzam"
#PrawaKonsumenta2023 - Prezes UOKiK mówi "sprawdzam"

Rzekome obniżki cen, fałszywe opinie konsumentów w sieci, źle oznaczone płatne reklamy w wynikach wyszukiwania? ...>

Klauzule podnoszące ceny - Prezes UOKiK sprawdza deweloperów
Klauzule podnoszące ceny - Prezes UOKiK sprawdza deweloperów

Czy we wzorcach umów deweloperskich pojawiają się klauzule waloryzujące ceny nieruchomości? ...>

Nieuczciwe praktyki w fotowoltaice - ponad 28 mln zł kary dla BO Energy
Nieuczciwe praktyki w fotowoltaice - ponad 28 mln zł kary dla BO Energy

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której nałożył ponad 28 mln zł kary na spółkę BO Energy (wcześniej FG Energy). ...>

Oznaczanie reklam w internecie - popularne serwisy pod lupą Prezesa UOKiK
Oznaczanie reklam w internecie - popularne serwisy pod lupą Prezesa UOKiK

Czy treści reklamowe na internetowych serwisach opiniotwórczych i ich profilach w portalach społecznościowych są prawidłowo oznaczane? ...>

Zatory płatnicze - nowelizacja ustawy i najnowsze decyzje
Zatory płatnicze - nowelizacja ustawy i najnowsze decyzje

8 grudnia 2022 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. ...>

Opłaty okołosprzedażowe - raport UOKiK
Opłaty okołosprzedażowe - raport UOKiK

Prezes UOKiK przeprowadził badanie rynku, w którym sprawdził opłaty pobierane przez sieci handlowe za usługi świadczone, np. logistyczne lub informatyczne, na rzecz dostawców produktów rolno-spożywczych. ...>

Filtr AR "OznaczamReklamy" pomoże wyróżnić treści
Filtr AR "OznaczamReklamy" pomoże wyróżnić treści

Po lekturze Rekomendacji Prezesa UOKiK wiesz już co oznaczać, jak i kiedy w kontekście treści reklamowych w mediach społecznościowych. ...>

Do góry