Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Ochrona konsumentów > Ostrzeżenia konsumenckie
Nautilius Investment Ltd. z siedzibą w Ras Al Khaimah (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
Kiedy UOKiK może ostrzec konsumentów?
Prezes UOKiK może wydać ostrzeżenie konsumenckie, jeżeli z zebranych w postępowaniu w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów informacji wynika szczególnie uzasadnione podejrzenie stosowania przez konkretnego przedsiębiorcę praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów. Ostrzeżenie jest podawane do publicznej wiadomości między innymi na stronie internetowej Urzędu www.uokik.gov.pl.
Co zawiera ostrzeżenie konsumenckie?
W ostrzeżeniu konsumenckim Prezes UOKiK informuje o kwestionowanym zachowaniu przedsiębiorcy oraz jego prawdopodobnych skutkach dla szerokiego kręgu konsumentów. Na postanowienie o wydaniu ostrzeżenia konsumenckiego przysługuje przedsiębiorcy zażalenie do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
< poprzedni | następny > 13.12.2019
Numer: 14 (sygn. RGD.610-6.2019)
Data wydania postanowienia: 19.11.2019 r.
Nazwa przedsiębiorcy: Nautilius Investment Ltd. z siedzibą w Ras Al Khaimah (Zjednoczone Emiraty Arabskie)
Zażalenie: nie (dotychczas)
Informacja o zakończeniu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów: postępowanie w toku
Treść ostrzeżenia:
„Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej również: „Prezes Urzędu”) informuje, że zachodzi szczególnie uzasadnione podejrzenie, że przedsiębiorca Nautilius Investment Ltd. z siedzibą w Ras Al Khaimah (Zjednoczone Emiraty Arabskie), będący usługodawcą i administratorem internetowej platformy reklamowej Omega, dostępnej m.in. pod adresem https://www.omega.best/en/ dopuszcza się praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów.
Z informacji posiadanych przez Prezesa Urzędu wynika, że przedsiębiorca założył, prowadzi i propaguje:
- system funkcjonujący na platformie reklamowej Omega, w ramach którego konsument dokonuje zakupu jednego z Active Box w zamian za możliwość uzyskania korzyści materialnych, przewidzianych w Programie Afiliacyjnym, w postaci prowizji, których wysokość uzależniona jest przede wszystkim od wprowadzenia nowych członków (konsumentów) do systemu,
- system funkcjonujący na platformie reklamowej Omega, w ramach którego konsument dokonuje zakupu kontraktu miningowego w zamian za możliwość uzyskania korzyści materialnych, przewidzianych w Programie Afiliacyjnym, w postaci prowizji, których wysokość uzależniona jest przede wszystkim od wprowadzenia nowych członków (konsumentów) do systemu,
które mogą stanowić systemy promocyjne typu piramida, o których mowa w art. 7 pkt 14 ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2070), co tym samym może wyczerpywać przesłanki art. 24 ust. 1 i 2 pkt 3 ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 r. poz. 369 z późn. zm.).
Działanie to może zagrażać interesom ekonomicznym szerokiego grona konsumentów, którzy licząc na uzyskanie korzyści majątkowych nie tylko przeznaczą swoje środki finansowe na przystąpienie do ww. systemów, ale także zaoferują innym konsumentom udział w systemie promocyjnym typu piramida.”.
Warto przeczytać
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył dwie kary za zatory płatnicze w łącznej wysokości ponad 650 tys. zł. ...>
Konsumencie, jeśli masz kredyt hipoteczny i dysponujesz środkami, możesz go nadpłacić. ...>
Kryptoreklama, scam – to tylko niektóre z niedozwolonych praktyk, badanych obecnie przez Prezesa UOKiK. ...>
UOKiK razem z IH zbadał, czy dostępne w sklepach obuwie zawiera niebezpieczne substancje dla zdrowia, m.in. formaldehyd, kadm czy ołów. Nasze Laboratorium w Łodzi przebadało 122 partie butów. ...>
Ser „Fawita” zamiast sera „Feta”, krem dekoracyjny w miejsce bitej śmietany - czy wiesz co dostajesz na talerzu w restauracji? ...>
Coraz większemu zainteresowaniu konsumentów instalacjami fotowoltaicznymi towarzyszy rosnąca liczba skarg na tę branżę. ...>
988 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, prawie pół miliarda złotych nałożonych kar. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie