Tu jesteś: Strona główna > Produkty > Dla konsumentów > Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych
Samochody Nissan: Navara Pick-up, Almera, X-Trail, Terrano II, Teana, Tino, Patrol Pick Up
< poprzedni | następny > 18.10.2017
NISSAN SALES CEE Kft. Sp. z o.o., Oddział w Polsce z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Nissan:
- Navara Pick-up (D22) wyprodukowanych w Japonii od 06/01/2004 do 02/03/2012,
- Almera (N16) wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 04/01/2004 do 24/11/2006,
- X-Trail (T30) wyprodukowanych w Japonii od 10/01/2004 do 28/11/2012,
- Terrano II (R20) wyprodukowanych w Hiszpanii od 12/01/2004 do 28/11/2006,
- Teana (J31) wyprodukowanych w Japonii od 05/04/2004 do 01/11/2007,
- Tino (V10) wyprodukowanych w Hiszpanii od 07/01/2004 do 21/11/2005,
- Patrol Pick Up (Y61) wyprodukowanych w Japonii od 10/01/2004 do 28/11/2012,
czynnik uruchamiający z azotanem amonowym w nie wysuszonych urządzeniach napełniania czołowych poduszek powietrznych Takata SPI ulega degradacji po długim czasie działania wilgoci zawartej w otoczeniu i zmian wysokich temperatur. W takich warunkach w czasie wypadku taka poduszka powietrzna może napełnić się z tak ekstremalnym ciśnieniem, że obudowa urządzenia napełniania może ulec zniszczeniu i rozrzucić metalowe fragmenty wewnątrz kabiny.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 5 063 pojazdy. Lista numerów VIN w załączniku.
Przedsiębiorca zadeklarował, że skontaktuje się z właścicielami pojazdów objętych akcją, w celu wymiany poduszki powietrznej pasażera na część poprawioną.
Informacji związanych z kampanią udziela NISSAN SALES CEE Kft. Sp z o.o. Oddział w Polsce (adres: Al. Jerozolimskie 176, 02-486 Warszawa; tel.: 801 647 726; e-mail: [SCODE]cG9sYW5kQG5pc3Nhbi1zZXJ2aWNlcy5ldQ==[ECODE]).
UOKiK nie jest właściwy do informowania konsumentów odnośnie szczegółów akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Tagi: samochody, Nissan, Navara, Pick-up, Almera, X-Trail, Terrano II, Teana, Tino, Patrol Pick Up,
Pliki do pobrania
- Lista nr VIN samochodów Nissan: Navara Pick-up, Almera, X-Trail, Terrano II, Teana, Tino, Patrol Pick Up (1,25 MB, pdf, 2017.10.18)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Aby być na bieżąco z aktualnymi informacjami możesz takze pobrać najnowsze wiadomości z kategorii Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych za pomocą kanałów RSS.
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie