Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > BIP > Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

Przedmiotem skargi może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez organy albo ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw (art. 227 Kodeksu postępowania administracyjnego).

Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 241 K.p.a.).

Zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym Urzędu za rozpatrywanie skarg i wniosków złożonych na podstawie Działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego odpowiedzialny jest Departament Prawny.
 

OPIS POSTĘPOWANIA:

1. Skargę na działalność Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub wniosek dotyczący jego działalności można składać do Prezesa UOKiK w jednej z następujących form:

  • przesłać na adres:

 

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa

 

  • przesłać faksem pod numer: 22 826 10 36;
  • osobiście pozostawić w Kancelarii Ogólnej Urzędu, (w godz. 8:15 - 16:15) lub w sekretariatach Delegatur UOKiK
  • przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
  • ustnie do protokołu

Osoby zgłaszające się w sprawie złożenia skargi lub wniosku ustnie do protokołu są przyjmowane:

  • w poniedziałki w godzinach 15:00 – 17:00,
  • we wtorki, w środy i czwartki w godzinach 12:00 – 14:00,

po uprzednim ustaleniu terminu spotkania drogą telefoniczną (Sekretariat Departamentu Prawnego UOKiK: 22 55 60 163) lub przy pomocy poczty elektronicznej: [SCODE]ZHByQHVva2lrLmdvdi5wbA==[ECODE].

UWAGA: Ze względu na obowiązujące w UOKiK zasady wprowadzania gości, uprzejmie prosimy osoby zainteresowane osobistym złożeniem skargi lub wniosku do protokołu o kontakt telefoniczny lub mailowy przynajmniej jeden dzień przed planowanym spotkaniem.

 

Prezes UOKiK lub wyznaczony Wiceprezes UOKiK lub osoba upoważniona przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki, w godzinach 15:30 – 16:30 po uprzednim ustaleniu terminu spotkania drogą telefoniczną (Sekretariat Departamentu Prawnego UOKiK: 22 826 10 36). Podanie o osobiste spotkanie z Kierownictwem UOKiK w sprawie skarg i wniosków powinno być uzasadnione i dotyczyć spraw, które nie mogą być rozpatrzone zgodnie z zasadami przyjętymi w UOKiK, tzn. przez Departament Prawny.


2. Skargę (wniosek) na działalność Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów należy składać do Prezesa Rady Ministrów, w jednej z następujących form:

  • przesłać na adres:

 

Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Al. Ujazdowskie 1/3
00-583 Warszawa

 

  • przesłać faksem pod numer: 22 694 71 56
  • przesłać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: [SCODE]a29udGFrdEBrcHJtLmdvdi5wbA==[ECODE]
  • osobiście pozostawić w Biurze Podawczym KPRM (w godz. 8:15 - 16:15)

al. J. Ch. Szucha 14
Warszawa
 

  • ustnie do protokołu: przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się w siedzibie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów przy al. J. Ch. Szucha 14, tel. +48 222 500 115.


Skargi i wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) wnoszącego skargę lub wniosek. Zgodnie z § 8 pkt 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 roku w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków, skargi i wnioski niezawierające ww. danych pozostawia się bez rozpoznania.

 

Rejestr zmian

Data wytworzenia: 2009-12-28 07:19
Zatwierdził: Dorota Podsiedzik-Malec
Data udostępnienia: 2017-03-03 09:43:51
Wprowadził: Tomasz Nastulak

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE