Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Konsumenci > Dla konsumentów > Pomoc dla konsumentów

Pomoc dla konsumentów

Zobacz też:
prawa konsumenta
wzory pism
Ulotka: Bezpłatna Pomoc Konsumencka - schemat
Pobierz ulotkę (PDF)

Konsument, który ma problem z kupionym towarem lub usługą może skorzystać z bezpłatnej pomocy prawnej. Pierwszym punktem kontaktowym jest infolinia konsumencka, dzięki której można uzyskać prostą poradę, bez konieczności analizy dokumentów; poradę można też uzyskać e-mailowo. Pomoc w bardziej złożonych sprawach wymaga kontaktu z rzecznikiem konsumentów. Poradnictwem konsumenckim zajmuje się także Inspekcja Handlowa.

W najbardziej skomplikowanych sprawach - transgranicznych lub branżowych, np. finansowych, telekomunikacyjnych, transportowych, energetycznych - konsument może otrzymać pomoc w wyspecjalizowanych instytucjach.

Dane kontaktowe do instytucji pomagających konsumentom znajdziesz w wyszukiwarce

 


Bezpłatna pomoc konsumencka

801 440 220
22 290 89 16

poniedziałek-piątek
godz. 8:00 - 18:00
(opłata wg taryfy operatora)

e-mail[SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]

Rzecznicy konsumentów

Znajdź rzecznika w swoim mieście lub powiecie.

Dowiedz się więcej...

Inspekcja Handlowa

Znajdź Inspekcji Handlowej w swoim województwie.

Dowiedz się więcej...


Pomoc specjalistyczna

Ubezpieczenia i finanse

Rzecznik Finansowy

22 333 73 28, 22 333 73 25, 22 333 73 32

www.rf.gov.pl

e-mail[SCODE]cG9yYWR5QHJmLmdvdi5wbA==[ECODE]

Spory transgraniczne

Europejskie Centrum Konsumenckie

22 55 60 600

konsument.gov.pl

e-mail[SCODE]RUNDTkVULVBMQGVjLmV1cm9wYS5ldQ==[ECODE]

Telekomunikacja

Centrum Informacyjne przy UKE

22 33 04 000

www.cik.uke.gov.pl

e-mailformularz kontaktowy

Energia i paliwa

Punkt Informacyjny dla Odbiorców Energii i Paliw Gazowych

22 244 26 36 

www.ure.gov.pl

e-mail[SCODE]ZHJyQHVyZS5nb3YucGw=[ECODE]

Podróże kolejowe

Rzecznik Praw Pasażera Kolei

801 044 080, 22 460 40 80

www.pasazer.gov.pl

e-mail[SCODE]cnplY3puaWtAcGFzYXplci5nb3YucGw=[ECODE]

Podróże lotnicze

Rzecznik Praw Pasażera

222 692 600

www.ulc.gov.pl

e-mail[SCODE]cGFzYXplcmxvdG5pY3p5QHVsYy5nb3YucGw=[ECODE]


 


Polubowne rozwiązywanie sporów

Jeżeli konsument zareklamował towar lub usługę, a przedsiębiorca reklamacji nie uznał można skorzystać z polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich.

 


Stałe sądy polubowne

Jeżeli przedsiębiorca nie uznał reklamacji towaru lub usługi, konsument możne skorzystać z polubownego rozwiązania sporu, a w jego ramach - z sieci stałych sądów polubownych przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej.

 


Nieodpłatna pomoc prawna, porady obywatelskie i mediacja

logo - Nieodpłatna pomoc prawna

https://np.ms.gov.pl/

 

Do góry