Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Współpraca międzynarodowa > Współpraca dwustronna

Współpraca dwustronna

W ramach współpracy bilateralnej UOKiK prowadzi stałą wymianę informacji i doświadczeń z zagranicznymi instytucjami ds. konkurencji i ochrony konsumentów przygotowując opracowania merytoryczne dotyczące konkretnych zagadnień z zakresu kompetencji Urzędu oraz organizując seminaria i wizyty studyjne.

W 2008 r. odbyła się w UOKiK wizyta komisarz UE ds. ochrony konsumentów, pani Megleny Kunevy. Zorganizowano także spotkania z zagranicznymi delegacjami z Litwy, Norwegii, Chorwacji, Rosji, Ukrainy i Tajwanu oraz przedstawicielami Komisji Europejskiej.

Kontakty bilateralne UOKiK z partnerami zagranicznymi opierają się także na umowach o współpracy, które Urząd podpisał z Federalną Służbą Antymonopolową Federacji Rosyjskiej, Ukraińskim Urzędem Antymonopolowym i z Generalnym Inspektoratem Ochrony Konsumentów Republiki Węgier.

W latach 2005-2009 Urząd zrealizował trzy projekty współpracy bliźniaczej (twinning) – dwa z Niemcami w dziedzinie ochrony konkurencji oraz jeden z Wielką Brytanią i Danią w dziedzinie ochrony konsumentów. Projekty były finansowane ze środków unijnych (Transition Facility).

W ramach współpracy z Niemcami przeprowadzono liczne szkolenia i konsultacje dla pracowników UOKiK, innych resortów oraz sądów dot. prawa konkurencji, pomocy publicznej i regulacji sektorowej (głównie rozwoju konkurencji na rynku telekomunikacyjnym, energetycznym i w transporcie kolejowym). Ponadto w celu podniesienia świadomości w zakresie wspólnotowego prawa konkurencji zorganizowano kilka konferencji międzynarodowych skierowanych do przedsiębiorców, przedstawicieli mediów i środowiska naukowego.

Projekt twinningowy z Wielką Brytania i Danią objął szkolenia dla pracowników UOKiK, Inspekcji Handlowej, konsumenckich organizacji pozarządowych, sądów polubownych oraz rzeczników konsumentów w zakresie prawa konsumenckiego, ogólnego bezpieczeństwa produktów oraz nadzoru rynku. Ponadto zorganizowano konferencje międzynarodowe poświęcone ochronie konsumentów w nowoczesnej gospodarce.

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE