Tu jesteś: Strona główna > Konkurencja > Kontrola koncentracji > Wyjaśnienia
Wyjaśnienia
Zgodnie z ustawą o ochronie konkurencji i konsumentów, przedsiębiorcy planujący np. fuzję lub przejęcie, zobowiązani są zgłosić taki zamiar Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Transakcja podlega zgłoszeniu, jeżeli biorą w niej udział podmioty, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.
Wyjaśnienia w sprawie kryteriów i procedury zgłaszania zamiaru koncentracji Prezesowi UOKiK zostały przygotowane w odpowiedzi na liczne prośby przedsiębiorców o interpretację przepisów. Dokument nie ma charakteru prawnie wiążącego, pokazuje jednak wyjaśnienie przepisów stosowanych przez Urząd oraz sposób prowadzenia postępowań w sprawie kontroli koncentracji. Ma zwiększyć wśród zainteresowanych przedsiębiorców poziom wiedzy na temat obowiązku zgłaszania zamiaru koncentracji, jak również ułatwić interpretację przepisów regulujących procedurę notyfikacji.
Wyjaśnienia stanowią całościowy zbiór wskazówek i informacji, który powinien usprawnić przygotowanie wniosków i tym samym przyspieszyć wydawanie decyzji w sprawach koncentracji. Łączą one w sobie zmiany, jakie wprowadziła nowelizacja ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów oraz sugestie zaproponowane w toku konsultacji społecznych.
Pliki do pobrania
- Wyjaśnienia w sprawie kryteriów i procedury zgłaszania zamiaru koncentracji Prezesowi UOKiK
- Wyjaśnienia dotyczące oceny zgłaszanych koncentracji
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2014 r. w sprawie zgłoszenia zamiaru koncentracji przedsiębiorców
- Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 grudnia 2014 r. w sprawie sposobu obliczania obrotu przedsiębiorców uczestniczących w koncentracji
- Schemat - liczenie obrotów grupy kapitałowej
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie