Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Postępowanie przeciwko miastu Kielce

< poprzedni | następny > 01.09.2005

Postępowanie przeciwko miastu Kielce

Prezes UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko miastu Kielce. Praktyka polegająca na odmowie korzystania przez prywatnych przewoźników z miejskich przystanków autobusowych może stanowić niezgodne z prawem nadużycie pozycji rynkowej - uważa Cezary Banasiński

Prowadzone przez Urząd od czerwca 2005 r. analizy wykazały, że szereg świętokrzyskich przewoźników wielokrotnie zwracało się do władz Kielc o umożliwienie odpłatnego korzystania z przystanków należących do miasta. UOKiK stwierdził, że gmina przygotowała wykaz 46 przystanków (większość z nich była umiejscowiona w centrum Kielc lub na głównych trasach komunikacyjnych), z których niezależni przedsiębiorcy nie mogli skorzystać. Wyłączne prawo do zatrzymywania się na wytypowanych przystankach miały autobusy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Publicznej.

Na podstawie dotychczas zebranych informacji Urząd stwierdził, że w opisywanej sprawie mogło dojść do ograniczenia konkurencji. Ostatecznie wyjaśni to postępowanie antymonopolowe wszczęte przeciwko miastu Kielce pod zarzutem naruszenia przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Postępowanie antymonopolowe powinno być zakończone w terminie pięciu miesięcy.

Dodatkowe informacje:

Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: eanders@uokik.gov.pl

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Do góry