Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Postępowanie przeciwko miastu Kielce
< poprzedni | następny > 01.09.2005
Prezes UOKiK wszczął postępowanie antymonopolowe przeciwko miastu Kielce. Praktyka polegająca na odmowie korzystania przez prywatnych przewoźników z miejskich przystanków autobusowych może stanowić niezgodne z prawem nadużycie pozycji rynkowej - uważa Cezary Banasiński
Prowadzone przez Urząd od czerwca 2005 r. analizy wykazały, że szereg świętokrzyskich przewoźników wielokrotnie zwracało się do władz Kielc o umożliwienie odpłatnego korzystania z przystanków należących do miasta. UOKiK stwierdził, że gmina przygotowała wykaz 46 przystanków (większość z nich była umiejscowiona w centrum Kielc lub na głównych trasach komunikacyjnych), z których niezależni przedsiębiorcy nie mogli skorzystać. Wyłączne prawo do zatrzymywania się na wytypowanych przystankach miały autobusy Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji Publicznej.
Na podstawie dotychczas zebranych informacji Urząd stwierdził, że w opisywanej sprawie mogło dojść do ograniczenia konkurencji. Ostatecznie wyjaśni to postępowanie antymonopolowe wszczęte przeciwko miastu Kielce pod zarzutem naruszenia przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Postępowanie antymonopolowe powinno być zakończone w terminie pięciu miesięcy.
Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: eanders@uokik.gov.pl
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (146 KB, doc)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie