Ikona BIP

Skargi i wnioski

Skarga może dotyczyć w szczególności zaniedbania lub nienależytego wykonania zadań przez Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub jego pracowników, naruszenia praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłego lub biurokratycznego załatwiania spraw. Wnioski mogą dotyczyć w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności (art. 227 i 241 Kodeksu postępowania administracyjnego).

Skargi i wnioski powinny zawierać imię, nazwisko (nazwę) i adres zamieszkania (siedziby) wnoszącego skargę lub wniosek. Skargi i wnioski niezawierające tych danych pozostawia się bez rozpoznania.

Skargi i wnioski do UOKiK

Formy złożenia skarg lub wniosków:

  • pocztą elektroniczną na adres uokik@uokik.gov.pl
  • listownie
  • osobiście w kancelarii UOKiK lub w sekretariatach delegatur UOKiK
  • ustnie do protokołu - po uprzednim ustaleniu terminu spotkania drogą telefoniczną 22 55 60 163 lub mailową dpr@uokik.gov.pl - w poniedziałki w godz. 15:00 - 17:00; we wtorki, w środy i czwartki w godz. 12:00 - 14:00

Ze względu na obowiązujące w UOKiK zasady wprowadzania gości, prosimy osoby zainteresowane osobistym złożeniem skargi lub wniosku do protokołu o kontakt telefoniczny lub mailowy przynajmniej jeden dzień przed planowanym spotkaniem.

Prezes UOKiK lub osoba upoważniona przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki, w godz. 15:30 - 16:30 po uprzednim ustaleniu terminu spotkania drogą telefoniczną 22 55 60 163. Podanie o osobiste spotkanie z Kierownictwem UOKiK powinno być uzasadnione i dotyczyć spraw, które nie mogą zostać rozpatrzone przez Departament Prawny UOKiK.

Ochrona danych osobowych

informacja Klauzula informacyjna dla osób składających skargi na podstawie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego

informacja Klauzula informacyjna dla osób składających wnioski na podstawie przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego

 

Zestawienia roczne

Skargi i wnioski do KPRM

Formy złożenia skarg lub wniosków:

  • pocztą elektroniczną na adres kontakt@kprm.gov.pl
  • listownie na adres: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów, Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa
  • ustnie do protokołu - przyjęcia interesantów w sprawach skarg i wniosków odbywają się w siedzibie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, al. J. Ch. Szucha 14, tel. 222 500 115.