Informacje o UOKiK
Pełna nazwa Urzędu to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Będziemy używać skrótu UOKiK, żeby było nam łatwiej.
Centrala UOKiK mieści się przy placu Powstańców Warszawy 1 w Warszawie, w dzielnicy Śródmieście. Budynek łatwo poznać, bo pod nim znajduje się przejście na drugą stronę budynku. Centrala jest główną siedzibą UOKiK. Pracuje w niej prezes (szef) oraz wiceprezes, dyrektorzy różnych biur i inni pracownicy.
Adresy biur i departamentów znajdziesz w internecie na stronie głównej UOKiK, w zakładce Kontakt. Gdy klikniesz TUTAJ otworzy się strona z adresami.
Prezesem UOKiK jest Tomasz Chróstny.

Delegatury to części UOKiK zarządzane przez dyrektorów. Znajdziesz je w największych miastach w Polsce. Możesz załatwić w nich sprawy dotyczące wybranej części Polski, np. Pomorza lub Śląska. Delegatury znajdziesz w miastach:
- Bydgoszcz
- Gdańsk
- Katowice
- Kraków
- Lublin
- Łódź
- Poznań
- Wrocław
Adresy delegatur znajdziesz w internecie na stronie głównej UOKiK, w zakładce Kontakt. Gdy klikniesz TUTAJ otworzy się strona z adresami.
Czym zajmuje się UOKiK
UOKiK czuwa nad tym, by interesy wszystkich konsumentów były chronione. Prezes UOKiK ma możliwość ukarania firm, które stosują nieuczciwe praktyki. Dba o to, aby produkty przemysłowe były bezpieczne. UOKiK czuwa też nad tym, by przedsiębiorcy działali zgodnie z prawem. Urząd chroni konkurencję.
Pomoc dla konsumentów
Jeśli jesteś konsumentem, który ma problem z kupionym towarem lub usługą, możesz skorzystać z pomocy prawnej. Pomoc jest bezpłatna. Jeśli skorzystasz z kontaktu telefonicznego – zapłacisz jedynie za połączenie.
- Możesz zadzwonić pod numer 801 440 220 lub 222 66 76 76
- Możesz wysłać zgłoszenie na: dlakonsumentow.pl
- Możesz zadzwonić, napisać lub pójść do rzecznika konsumentów w Twoim mieście lub powiecie. Gdy klikniesz TUTAJ otworzy się strona z wyszukiwarką pomocy w Twojej miejscowości.
Kontakt do UOKiK
- Możesz napisać list i wysłać pocztą na adres:
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa - Możesz wysłać e-mail na adres: uokik@uokik.gov.pl
- Możesz skorzystać z platformy ePUAP: www.epuap.gov.pl – ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. Żeby skorzystać z tego sposobu kontaktu, musisz mieć swoje konto w ePUAP. Nasza skrzynka na platformie ePUAP to: /UOKiK/SkrytkaESP
- Możesz zadzwonić. Pracujemy od poniedziałku do piątku w godz. 8.15-16.15. Numer centrali to: 22 55 60 800. Na stronie internetowej Urzędu w zakładce Kontakt znajdziesz numery telefonów do wszystkich biur i delegatur Urzędu.