Tu jesteś: Strona główna > Widget
Widget
-
Regulamin korzystania z bezpłatnej wersji widgetu „Konsumencie, masz problem? Znajdź pomoc w swoim mieście”
§ 1.
Postanowienia ogólne
Ilekroć w niniejszym Regulaminie korzystania z bezpłatnej wersji widgetu „Konsumencie, masz problem? Znajdź pomoc w swoim mieście”, zwanym dalej Regulaminem, jest mowa o:
1) Użytkowniku – rozumie się przez to osobę, która otrzymała program, zainstalowała go na serwerze i udostępniła na swojej stronie internetowej;
2) Internaucie – rozumie się przez to osobę korzystającą z Internetu, nie będącą właścicielem strony internetowej, na której zamieszczony jest widget „Konsumencie, masz problem? Znajdź pomoc w swoim mieście”;
3) Widget „Konsumencie, masz problem? Znajdź pomoc w swoim mieście” (zwany dalej programem) – rozumie się przez to komputerowy system wyszukujący instytucje konsumenckie;
4) UOKiK – rozumie się przez to Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów będący dysponentem widgetu.
§ 2.
- Niniejszy Regulamin określa zasady korzystania z bezpłatnego programu udostępnionego przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Wypełnienie formularza rejestracyjnego, o którym mowa w § 4 jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
§ 3
Ochrona prawna
- Widget „Konsumencie, masz problem? Znajdź pomoc w swoim mieście” jest programem komputerowym w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (tekst jednolity: Dz. U. 2006 r. Nr 90 poz. 631 z późn. zm.). Program jest rozpowszechniany na zasadach freeware co oznacza, że możliwe jest korzystanie z niego wyłącznie w niezmienionej postaci wykonywalnej, bez jakichkolwiek opłat pod warunkiem przestrzegania niniejszego Regulaminu. Prawa autorskie do Programu przysługują wyłącznie Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
- Właścicielem praw do widgetu „Konsumencie, masz problem?” jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów posiadający domenę www.uokik.gov.pl z siedzibą w Warszawie. Widget „Konsumencie, masz problem?” jest chroniony przepisami ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz innymi przepisami prawa.
- Zakazane jest naruszanie praw Urzędu do programu, zaś wszelkie korzystanie z programu w sposób naruszający postanowienia niniejszego Regulaminu będzie skutkowało możliwością pociągnięcia osoby dopuszczającej się naruszeń do odpowiedzialności.
- Urząd dołożył wszelkich starań by program działał prawidłowo, a wyniki wyszukiwania były poprawne. Nie ponosi jednak odpowiedzialności za konsekwencje wynikające z błędnego wypełnienia pól wyszukiwania bądź niewłaściwego wykorzystania wyników wyszukiwania.
§ 4.
Zasady korzystania z programu
- Warunkiem uzyskania bezpłatnej wersji widgetu „Konsumencie, masz problem?”, jest wypełnienie formularza rejestracyjnego dostępnego na stronie https://uokik.gov.pl/widget.php
- Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego, użytkownik może skopiować kod aplikacji. Uzyskany w ten sposób dostęp do programu pozwala użytkownikowi na umieszczenie go na swojej stronie internetowej, w celu umożliwienia internautom wyszukiwania instytucji konsumenckich za pomocą widgetu.
- Program po wybraniu problemu, województwa i miasta w którym internauta szuka pomocy, umożliwia wyświetlenie danych teleadresowych instytucji zajmujących się poradnictwem konsumenckim. Po wybraniu wszystkich danych program otwiera stronę www.uokik.gov.pl, gdzie ukazują się wyniki wyszukiwania.
- Użytkownik może korzystać z widgetu „Konsumencie, masz problem?” w celu bezpłatnego udostępniania informacji a nie w celach komercyjnych.
- Korzystanie z widgetu „Konsumencie, masz problem?” jest możliwe wyłącznie łącznie z logo Urzędu oraz linkami towarzyszącymi widgetowi.
- Użytkownik, który zamieścił widget „Konsumencie, masz problem?” na swojej stronie internetowej nie może pobierać opłat za wyszukiwanie danych.
- W przypadku wprowadzenia przez UOKiK modyfikacji i ulepszeń programu, Urząd może zaproponować Użytkownikowi wymianę wersji programu wykorzystanej przez Użytkownika na wersję zmodyfikowaną lub ulepszoną. W przypadku odmowy wymiany wersji, Użytkownik, zgodnie ze wskazówkami Urzędu będzie mógł korzystać z dotychczasowej wersji albo będzie zobowiązany do zaprzestania korzystania z programu.
- Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z korzystania z programu poprzez usuniecie go z serwera i ze strony internetowej, na której program był udostępniany.
§ 5.
Wyłączenia korzystania z programu
1) zawierających treści rasistowskie,
2) szerzących agresję,
3) zawierających treści pornograficzne,
4) naruszających prawa mniejszości narodowych lub jakiekolwiek chronione prawa osób trzecich,
5) naruszających prawa własności intelektualnej,
6) kolidujących z funkcjonowaniem innych stron internetowych, działających zgodnie z prawem.
- Zakazuje się naruszania integralności programu.
- Zakazuje się zamieszczania widgetu „Konsumencie, masz problem?” na stronach internetowych:
- Zakazuje się usuwania logo Urzędu oraz linków towarzyszących widgetowi „Konsumencie, masz problem?”.
- W przypadku naruszenia powyższych zakazów Urząd może zabronić Użytkownikowi dalszego korzystania z programu oraz zażądać usunięcia widgetu „Konsumencie, masz problem?” ze strony internetowej użytkownika. Ponadto Urząd może żądać naprawiania szkody wynikłej z niezgodnego z prawem i/lub regulaminem korzystania z ww. widgetu.
§ 6.
Uprawnienia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dysponenta widgetu)
- UOKiK decyduje o wyglądzie interfejsu widgetu „Konsumencie, masz problem?”, za wyjątkiem jego kolorystyki, typu i wielkości. Urząd jest jedynym uprawnionym podmiotem mającym prawo udzielania zezwolenia na korzystanie z widgetu przez Użytkownika.
- Urząd może w każdym czasie zmienić warunki korzystania z programu albo zakazać korzystania z niego. W takim przypadku użytkownikowi nie przysługują żadne z tym związane roszczenia w stosunku do dysponenta widgetu. Ponadto UOKiK może w każdym czasie zmodyfikować program.

poziomy pionowy
wysokość (px) szerokość (px)
podstawowa jasna ciemna
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie