Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Edukacja > Działania edukacyjne - Konsumenci

Działania edukacyjne - Konsumenci

    Drukuj pytanie
  1. Rozwiń odpowiedź Polub polubowne

    Polub polubowne ― to hasło kampanii UOKiK, której celem było poinformowanie jak najszerszej części społeczeństwa o możliwości polubownego rozwiązania sporu konsumenckiego. Akcja ruszyła we wrześniu 2017 r.

    Materiałem informacyjnym były spoty, zachęcające do wejścia na stronę http://polubowne.uokik.gov.pl/, zawierającej: rejestr instytucji zajmujących się pozasądowym rozwiązywaniem sporów, animowane infografiki, wyjaśniające jak skorzystać z tych rozwiązań, a także pytania i odpowiedzi oraz materiały do pobrania, w tym ulotkę.

    Spoty emitowane były w Internecie oraz w środkach komunikacji miejskiej.

    Spot: Polub polubowne - Telefon



    Spot: Polub polubowne - Laptop



    Spot: Polub polubowne - Usługi finansowe



    Spot: Polub polubowne - Usługi telekomunikacyjne

     

  2. Drukuj pytanie
  3. Rozwiń odpowiedź Takie prawo, że można

    Takie prawo, że można ― pod tym hasłem odbyła się kampania UOKiK informująca o prawach konsumenta (styczeń i październik 2015 r.)

    W spotach kampanii ukazano dwa zagadnienia ― 14 dni na odstąpienie od umowy zawartej przez Internet i zasady reklamacji wadliwego towaru. Ponadto materiał zachęcał do wejścia na stronę https://prawakonsumenta.uokik.gov.pl/, na której umieszczone zostały odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, a także przydatne pliki do pobrania, m.in. broszury, ulotki, schematy reklamacyjne oraz wzory formularzy.

    Spot reklamowy -zakupy internetowe

    Spot reklamowy - zakupy tradycyjne

    Spoty były emitowane w telewizji, radiu i Internecie, a także na ekranach LCD w punktach prasowych, bankomatach oraz w komunikacji miejskiej w całym kraju.

    W ramach kampanii przygotowane zostały także plakaty prezentujące zasady reklamacji.

  4. Drukuj pytanie
  5. Rozwiń odpowiedź Consumer Classroom

    www.consumerclassroom.eu

    Consumer Classroom to inicjatywa Dyrekcji Generalnej ds. Zdrowia i Ochrony Konsumentów Komisji Europejskiej dotycząca edukacji konsumenckiej.

    Serwis adresowany jest do młodzieży w wieku 12-18 lat i nauczycieli, podejmujących tematy konsumenckie w ramach różnych przedmiotów, np. przedsiębiorczości, matematyki, nauk społecznych lub przyrodniczych. Zawiera gotowe do zastosowania pomoce dydaktyczne, które umożliwiają przekazanie uczniom wiedzy na temat praw konsumenckich oraz praktycznych umiejętności przydatnych w codziennym życiu.

    Po zarejestrowaniu się na stronie www.consumerclassroom.eu można korzystać z biblioteki zasobów we wszystkich wersjach językowych UE podzielonych tematycznie i według kategorii wiekowych. Edukacja finansowa, media społecznościowe, bezpieczeństwo w Internecie, reklama, prawa konsumenta – to tylko niektóre z dostępnych zagadnień. Ponadto serwis oferuje możliwość tworzenia własnych interaktywnych lekcji i dzielenia się nimi ze swoimi uczniami w ramach wirtualnej klasy. Dzięki forum istnieje możliwość nawiązania kontaktu z nauczycielami z całej Europy oraz współpracy przy międzyszkolnych projektach i konkursach.

    Urząd został partnerem projektu Consumer Classroom, doceniając jego znaczenie w procesie edukowania uczniów i nauczycieli z zakresu wiedzy konsumenckiej. Zachęcamy do aktywnego korzystania z portalu i dzielenia się swoimi doświadczeniami z innymi nauczycielami. Z takiej możliwości skorzystało już ok. 8 tysięcy polskich pedagogów, a w całej Europie ponad 80 tysięcy użytkowników serwisu.

    Przydatne materiały:

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskieEuropejskie Centrum KonsumenckieUE