Ikona BIP

B C U Trading LLC z siedzibą w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie) oraz FUTURENET UKRAINE LLC z siedzibą we Lwowie (Ukraina)

22.03.2019

Numer: 12 (RGD.610-1/19/MLM)

Data wydania postanowienia: 22.03.2019 r.

Nazwa przedsiębiorcy: B C U Trading LLC z siedzibą w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie) oraz ̎FUTURENET UKRAINE ̎ LLC z siedzibą we Lwowie (Ukraina)

Treść ostrzeżenia:  

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (dalej również: „Prezes Urzędu”) informuje, że zachodzi szczególnie uzasadnione podejrzenie, że przedsiębiorcy B C U Trading LLC z siedzibą w Dubaju (Zjednoczone Emiraty Arabskie) oraz "FUTURENET UKRAINE" LLC z siedzibą we Lwowie (Ukraina), będąc usługodawcami i administratorami internetowego portalu społecznościowego FutureNet oraz internetowej platformy reklamowej FutureAdPro, dopuszczają się praktyki naruszającej zbiorowe interesy konsumentów, która może spowodować znaczne straty lub niekorzystne skutki dla szerokiego kręgu konsumentów.

Z informacji posiadanych przez Prezesa Urzędu wynika, że wyżej wymienieni przedsiębiorcy założyli, prowadzą lub propagują:

  1. system funkcjonujący na portalu internetowym FutureNet, w ramach którego konsument dokonuje zakupu jednego z Pakietów przewidzianych w Planie Marketingowym, będącym częścią regulaminu określającego warunki świadczenia usług portalu (Pakiety: Member, Basic, Gold, Exclusive, Sapphire, Royal) w zamian za możliwość uzyskania korzyści materialnych w postaci bonusów lub prowizji określonych we wskazanym powyżej regulaminie, które to korzyści są uzależnione przede wszystkim od wprowadzenia nowych członków (konsumenta) do systemu,
  2. system funkcjonujący na internetowej platformie reklamowej FutureAdPro, w ramach którego konsument dokonuje wykupu jednego ze Statusów (od Statusu II do Statusu V) w zamian za możliwość uzyskania korzyści materialnych w postaci prowizji, których wysokość uzależniona jest przede wszystkim od wprowadzenia nowych członków (konsumentów) do systemu;

które mogą stanowić systemy promocyjne typu piramida, o których mowa w art. 7 pkt 14  ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 2070), co tym samym może wyczerpywać przesłanki art. 24 ust. 1 i 2 pkt 3 ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 396).

Działanie to może zagrażać interesom ekonomicznym szerokiego grona konsumentów, którzy licząc na uzyskanie korzyści majątkowych nie tylko przeznaczą swoje środki finansowe na przystąpienie do systemów, ale także zaoferują innym konsumentom udział w systemie promocyjnym typu piramida.

Informacja o zakończeniu postępowania w sprawie stosowania praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów:  decyzja nr RGD-4/2020 z dnia 06.07.2020 r. 

Pliki do pobrania