Samochody marki KIA, modele: Sportage, Sportage HEV i Niro HEV
Przedsiębiorca KIA Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki KIA, modele: Sportage, kod modelowy NQ5, model roku (MY 22 oraz MY 23), Sportage HEV, kod modelowy NQ5 HEV, model roku (MY 22 oraz MY 23) i Niro HEV, kod modelowy SG2 HEV, model roku (MY 23), oprogramowanie zestawu wskaźników pod wpływem zakłóceń elektrycznych spowodowanych normalną niestabilnością napięcia podczas uruchamiania pojazdu może wywołać błędy uruchamiania zestawu wskaźników, co może spowodować, że zestaw wskaźników blokuje się (zestaw pozostaje czarny).
Przedsiębiorca KIA Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki KIA, modele: Sportage, kod modelowy NQ5, model roku (MY 22 oraz MY 23), Sportage HEV, kod modelowy NQ5 HEV, model roku (MY 22 oraz MY 23) i Niro HEV, kod modelowy SG2 HEV, model roku (MY 23), oprogramowanie zestawu wskaźników pod wpływem zakłóceń elektrycznych spowodowanych normalną niestabilnością napięcia podczas uruchamiania pojazdu może wywołać błędy uruchamiania zestawu wskaźników, co może spowodować, że zestaw wskaźników blokuje się (zestaw pozostaje czarny).
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 2 386 pojazdów.
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu aktualizacji oprogramowania.
Informacji związanych z kampanią udziela KIA Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Puławska 366, 02-819 Warszawa; tel.: 605 542 542, 801 542 542).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).