Ikona BIP

Samochody marki Land Rover, modele: Range Rover i Range Rover Sport

01.08.2023

Przedsiębiorca Inchcape JLR Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Land Rover, może dojść do awarii jednego lub obu reflektorów po uruchomieniu lub wyłączeniu pojazdu bez przywrócenia ich działania w kolejnych cyklach zapłonu.

Przedsiębiorca Inchcape JLR Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Land Rover, modele: Range Rover i Range Rover Sport, rok produkcji 2023, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, może dojść do awarii jednego lub obu reflektorów po uruchomieniu lub wyłączeniu pojazdu bez przywrócenia ich działania w kolejnych cyklach zapłonu. W takim przypadku zestaw wskaźników tablicy rozdzielczej wyświetli komunikat ostrzegawczy „Wykryto usterkę reflektora”.  Awaria zespołu reflektora spowoduje utratę funkcji reflektora (świateł mijania, drogowych, pozycyjnych, dziennych i kierunkowskazów), co zwiększa ryzyko wypadku.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 98 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele wszystkich pojazdów sprzedanych na rynku polskim zostali poinformowani o ogłoszonej akcji przywoławczej i konieczności skontaktowania się z serwisem w celu aktualizacji oprogramowania modułów HCM i HCMB sterujących reflektorami w pojeździe.

Informacji związanych z kampanią udziela Inchcape JLR Poland Sp. z o.o. (adres: Łopuszańska 38B, 02-232 Warszawa, tel.: 22 388 89 00).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).