Samochody marki Land Rover Range Rover
Przedsiębiorca Inchcape JLR Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Land Rover Range Rover, rok produkcji 2022-2023, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, spaw zatrzasku blokującego lewy fotel drugiego rzędu może być nieprawidłowy.
Przedsiębiorca Inchcape JLR Poland Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Land Rover Range Rover, rok produkcji 2022-2023, wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii, spaw zatrzasku blokującego lewy fotel drugiego rzędu może być nieprawidłowy. Ostrzeżenia o niezapiętym zatrzasku są wyświetlane na zestawie wskaźników tablicy rozdzielczej. Jeśli fotel nie jest prawidłowo zabezpieczony, w razie zderzenia lub nagłego hamowania, gdy środkowa pozycja fotela w drugim rzędzie jest zajęta, a pasażer zewnętrznego fotela nie używa pasa bezpieczeństwa zakotwiczonego do nadwozia (np. ISOFIX), fotel ten może przesunąć się i unieść, zwiększając ryzyko obrażeń pasażerów pierwszego i drugiego rzędu. W przypadku, gdy fotel nie zatrzaskuje się, na wskaźnikach tablicy rozdzielczej wyświetlane jest czerwone ostrzeżenie. W takim przypadku należy zapoznać się z instrukcją obsługi online.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 5 pojazdów.
Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele wszystkich pojazdów sprzedanych na rynku polskim zostali poinformowani o ogłoszonej akcji przywoławczej i konieczności skontaktowania się z serwisem w celu przeprowadzenia stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Inchcape JLR Poland Sp. z o.o. (adres: Łopuszańska 38B, 02-232 Warszawa, tel.: 22 388 89 00).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).