Ikona BIP

Samochody marki Mazda MX-30 (DR)

23.06.2023

Przedsiębiorca Mazda Motor Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mazda MX-30 (DR), wyprodukowanych w Japonii od 19.04.2022 r. do 30.03.2023 r., ładowarka pokładowa (OBC) może wykryć fałszywy błąd połączenia przewodu ładującego z powodu niewłaściwego oprogramowania sterującego.

Przedsiębiorca Mazda Motor Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mazda MX-30 (DR), wyprodukowanych w Japonii od 19.04.2022 r. do 30.03.2023 r., ładowarka pokładowa (OBC) może wykryć fałszywy błąd połączenia przewodu ładującego z powodu niewłaściwego oprogramowania sterującego. W takiej sytuacji mogą być wyświetlane następujące komunikaty na wyświetlaczu wielofunkcyjnym, nawet jeśli przewód ładowania nie jest podłączony, a Ready-ON nie może zostać włączone:

- Odłącz ładowarkę, aby uruchomić pojazd

- Podłączona ładowarka EV. Nie można prowadzić pojazdu

Komunikat może być wyświetlany podczas próby uruchomienia pojazdu podczas postoju (Ready OFF do Ready ON) lub podczas tymczasowego zatrzymania podczas jazdy (oczekiwanie na sygnalizację świetlną itp.), a następnie pojazd może przejść w stan Ready OFF i może nie być w stanie się uruchomić (nie można przejść do stanu Ready ON).

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 366 pojazdów.

Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.

Informacji związanych z kampanią udziela Mazda Motor Poland Sp. z o.o. (adres: ul. Postępu 14b, 02-676 Warszawa; tel.: 22 318 19 75).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).