Samochody marki Mercedes G-class
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes G-class (BR 461), wyprodukowanych w Niemczech od 26.02.2007 r. do 06.02.2023 r. smarowanie łożyska wałka wejściowego przekładni głównej tylnej osi może nie być zgodne ze specyfikacjami. W rezultacie łożysko może się przegrzać i zablokować, a tym samym spowodować utratę napędu pojazdu, może też dojść do zablokowania tylnych kół i utraty sterowności pojazdu, co zwiększa ryzyko wypadku. Ponadto może dojść do wycieku oleju przekładniowego i/lub przedostania się komponentów na drogę, stwarzającego zagrożenie dla innych użytkowników ruchu drogowego.
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes G-class (BR 461), wyprodukowanych w Niemczech od 26.02.2007 r. do 06.02.2023 r. smarowanie łożyska wałka wejściowego przekładni głównej tylnej osi może nie być zgodne ze specyfikacjami. W rezultacie łożysko może się przegrzać i zablokować, a tym samym spowodować utratę napędu pojazdu, może też dojść do zablokowania tylnych kół i utraty sterowności pojazdu, co zwiększa ryzyko wypadku. Ponadto może dojść do wycieku oleju przekładniowego i/lub przedostania się komponentów na drogę, stwarzającego zagrożenie dla innych użytkowników ruchu drogowego.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 28 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.
Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).