Samochody marki Mercedes Sprinter (Typ 907/910)
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Sprinter (Typ 907/910), wyprodukowanych w Niemczech, układ bezpiecznika wewnętrznej dmuchawy może nie spełniać wymagań dotyczących ciągłej eksploatacji z najwyższym stopniem dmuchawy. Pod wpływem pewnych czynników, takich jak temperatura otoczenia/przestrzeni konstrukcyjnej oraz zachowania użytkownika z czasem na stykach bezpiecznika może dojść do podwyższenia temperatury, co może skutkować pożarem.
Przedsiębiorca Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mercedes Sprinter (Typ 907/910), wyprodukowanych w Niemczech, układ bezpiecznika wewnętrznej dmuchawy może nie spełniać wymagań dotyczących ciągłej eksploatacji z najwyższym stopniem dmuchawy. Pod wpływem pewnych czynników, takich jak temperatura otoczenia/przestrzeni konstrukcyjnej oraz zachowania użytkownika z czasem na stykach bezpiecznika może dojść do podwyższenia temperatury, co może skutkować pożarem.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 7 605 pojazdów.
Właściciele samochodów zostaną poinformowani o prowadzonej kampanii i konieczności zgłoszenia się do punktu serwisowego, w celu przeprowadzenia niezbędnych czynności naprawczych.
Informacji związanych z kampanią udziela Mercedes-Benz Polska Sp. z o.o. (adres: ul. Gottlieba Daimlera 1, 02-460 Warszawa) pod numerem infolinii 00 800 9 777 7777 lub tel. (22) 354 40 01.
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).