Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

UOKIK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności

Postępowanie wyjaśniające - operatorzy telefonii komórkowej

< poprzedni | następny > 11.04.2014

Postępowanie wyjaśniające - operatorzy telefonii komórkowej

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął dziś postępowanie wyjaśniające, w którym przeanalizuje strukturę rynku i zasady współpracy operatorów telekomunikacyjnych

Jarosław Król, Wiceprezes UOKiK
Wypowiedź Jarosława Króla, Wiceprezesa UOKiK


Zobacz więcej materiałów multimedialnych

UOKiK na bieżąco monitoruje sektor telekomunikacyjny w związku z  zachodzącymi na nim dynamicznymi zmianami i  postępem technologicznym.

Dziś Prezes Urzędu wszczął postępowanie wyjaśniające, które zbada czy działania operatorów telekomunikacyjnych dotyczące współpracy w zakresie udostępniania, łączenia lub współdzielenia sieci telekomunikacyjnych, infrastruktury lub zasobów częstotliwości - nie prowadzą do ograniczeń konkurencji.

Zebrane informacje pozwolą na bliższe przyjrzenie się sektorowi, w tym na sprawdzenie sygnałów dochodzących od przedsiębiorców oraz ekspertów bezpośrednio do Urzędu lub w ramach publicznej dyskusji.

Zgodnie z prawem antymonopolowym Urząd może wszcząć postępowanie wyjaśniające, które prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy i ma na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej. Postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 60 dni od jego wszczęcia. Podane terminy mogą jednak ulec wydłużeniu np. w przypadku oczekiwania przez Urząd na żądane od przedsiębiorców informacje. Jeżeli w trakcie postępowania wyjaśniającego Prezes  Urzędu stwierdzi nieprawidłowości, może wszcząć  postępowanie w sprawie praktyk ograniczających konkurencję.

Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl

Tagi: ochrona konkurencji, postępowanie wyjaśniające, operator, telefonia, telekom, sieć, udostępnianie, delegatury,

Pliki do pobrania

 

Warto przeczytać

UPC - decyzja UOKiK
UPC - decyzja UOKiK

UPC bezprawnie informowało konsumentów o podwyższeniu abonamentu za Internet. Spółka musi oddać konsumentom nienależnie pobrane opłaty – to efekt decyzji Prezesa UOKiK ...>

Nord Stream 2 - wycofanie
Nord Stream 2 - wycofanie

Spółka odpowiedzialna za budowę i eksploatację gazociągu Nord Stream 2 – nie będzie mogła powstać. Uczestnicy transakcji wycofali wniosek po zastrzeżeniach Prezesa UOKiK ...>

Kontrola koncentracji - podsumowanie I połowy 2016
Kontrola koncentracji - podsumowanie I połowy 2016

96 zgód na transakcje pomiędzy przedsiębiorcami wydał UOKiK w pierwszej połowie 2016 r. Decyzje najczęściej dotyczyły rynku motoryzacyjnego i energetycznego ...>

Getin Noble Bank - rozpatrywanie reklamacji
Getin Noble Bank - rozpatrywanie reklamacji

Getin Noble Bank odda 100 zł klientom, którym nie rozpatrzył reklamacji w terminie – to wynik decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes Urzędu przyjął zobowiązanie przedsiębiorcy zawierające rekompensatę publiczną, aby usunąć skutki niekorzystnej praktyki ...>

Wakacyjne latanie
Wakacyjne latanie

Opóźniony lot, zaginiony bagaż. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz  Europejskie Centrum Konsumenckie przypominają, jak wybrnąć z trudnych sytuacji, w które wpędził nas przewoźnik lotniczy ...>

Jak nie łamać prawa: rynek wodno-kanalizacyjny
Jak nie łamać prawa: rynek wodno-kanalizacyjny

Kiedy cena za wodę niskiej jakości powinna być obniżona? Czy mieszkańcy powinni płacić za przyłączenie do sieci wod-kan? Kiedy możliwe jest odcięcie dostaw i rozwiązanie umowy? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań przynosi poradnik przygotowany przez UOKiK ...>

6 zasad dla kupujących na wyprzedażach
6 zasad dla kupujących na wyprzedażach

Ubrania przecenione nie podlegają reklamacji? Niższa cena na półce – wyższa na paragonie? W szale letnich wyprzedaży, warto mieć głowę na karku. Konsumentom i sprzedawcom przypominamy o najważniejszych zasadach zakupów w promocji ...>

Napisałeś pracę magisterską o ochronie konkurencji lub konsumentów? Zgłoś ją na konkurs UOKiK
Napisałeś pracę magisterską o ochronie konkurencji lub konsumentów? Zgłoś ją na konkurs UOKiK

Rusza kolejna edycja konkursu UOKiK na najlepsze prace magisterskie poświęcone ochronie konkurencji i konsumentów. Na zwycięzców czekają m.in. nagrody pieniężne oraz praktyki w centrali lub delegaturze Urzędu  ...>

Do góry

Zobacz także:
Bezpieczne place zabawICPENKonkurs na prace magisterskie i doktorskiePytania i odpowiedziEuropejskie Centrum Konsumenckie