Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Postępowanie wyjaśniające - operatorzy telefonii komórkowej
< poprzedni | następny > 11.04.2014
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął dziś postępowanie wyjaśniające, w którym przeanalizuje strukturę rynku i zasady współpracy operatorów telekomunikacyjnych
Wypowiedź Jarosława Króla, Wiceprezesa UOKiK
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
UOKiK na bieżąco monitoruje sektor telekomunikacyjny w związku z zachodzącymi na nim dynamicznymi zmianami i postępem technologicznym.
Dziś Prezes Urzędu wszczął postępowanie wyjaśniające, które zbada czy działania operatorów telekomunikacyjnych dotyczące współpracy w zakresie udostępniania, łączenia lub współdzielenia sieci telekomunikacyjnych, infrastruktury lub zasobów częstotliwości - nie prowadzą do ograniczeń konkurencji.
Zebrane informacje pozwolą na bliższe przyjrzenie się sektorowi, w tym na sprawdzenie sygnałów dochodzących od przedsiębiorców oraz ekspertów bezpośrednio do Urzędu lub w ramach publicznej dyskusji.
Zgodnie z prawem antymonopolowym Urząd może wszcząć postępowanie wyjaśniające, które prowadzone jest zawsze w sprawie, a nie przeciwko konkretnemu przedsiębiorcy i ma na celu wstępne zbadanie sytuacji rynkowej. Postępowanie wyjaśniające powinno się zakończyć w ciągu 30, a w sprawach szczególnie skomplikowanych – 60 dni od jego wszczęcia. Podane terminy mogą jednak ulec wydłużeniu np. w przypadku oczekiwania przez Urząd na żądane od przedsiębiorców informacje. Jeżeli w trakcie postępowania wyjaśniającego Prezes Urzędu stwierdzi nieprawidłowości, może wszcząć postępowanie w sprawie praktyk ograniczających konkurencję.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konkurencji, postępowanie wyjaśniające, operator, telefonia, telekom, sieć, udostępnianie, delegatury,
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (109,5 KB, doc, 2016.06.14)
- Wypowiedź Jarosława Króla, Wiceprezesa UOKiK (format: MP3, rozmiar: 1,6 MB) (1,67 MB, mp3, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie