Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Kampania Prezesa UOKiK "Policz i nie przelicz się!" - siła przekazu dzięki współpracy
< poprzedni | następny > 06.10.2021

- Trwa ogólnopolska kampania społeczna Prezesa UOKiK pod hasłem „Policz i nie przelicz się!”
- Do tej pory w akcję zaangażowało się blisko 180 mediów i instytucji.
- Dziękujemy za dotychczasowe wsparcie i zachęcamy do dalszego włączania się w kampanię.
Inwestowanie wymaga przemyślanych decyzji oraz wnikliwej analizy własnej sytuacji, a także sytuacji rynkowej. W kampanii „Policz i nie przelicz się!” Prezes UOKiK zwraca uwagę społeczeństwa na ryzyko utraty oszczędności i konieczność zachowania rozwagi przy podejmowaniu decyzji inwestycyjnych.
Pobierz wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego
- W kampanii „Policz i nie przelicz się” zachęcam do mądrego i przemyślanego lokowania oszczędności. O inwestycjach trzeba myśleć długofalowo i rozważyć wszelkie ewentualności. Należy pamiętać, że jedyne, co w nich pewne, to ryzyko. W przygotowanych komunikatach informujemy między innymi w jaki sposób ograniczyć ryzyka inwestycji i na co zwracać uwagę, aby nadmiernie się nie narażać. Rekomenduję też chłodne i rozważne podejmowanie decyzji dotyczących dysponowania własnym kapitałem – radzi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
W ramach kampanii UOKiK:
- stworzył dwa 30-sekundowe spoty emitowane w telewizji i radio, ostrzegające przed realną stratą zainwestowanych środków i ewentualną niemożliwością spłaty kredytu,
- przygotował kalkulator, dzięki któremu można sprawdzić, o ile orientacyjnie wzrośnie rata kredytu po wzroście stóp procentowych,
- zorganizował webinar z ekspertami o inwestowaniu, zakupie nieruchomości na kredyt i ryzykach związanych z niskimi obecnie stopami procentowymi,
- opublikował serię edukacyjnych komunikatów poświęconych m.in. kredytom hipotecznym, funduszom inwestycyjnym, inwestowaniu w nieruchomości komercyjne czy akcje i obligacje.
Aby dotrzeć do jak największej liczby konsumentów, Prezes UOKiK zwrócił się do mediów i instytucji z prośbą o włączenie się w promocję. W efekcie spoty oraz materiały dotyczące kampanii emitowane i publikowane były przez 177 mediów, instytucji, przedsiębiorstw. Dzięki synergii różnych działań i zaangażowaniu tak wielu podmiotów możliwe było dotarcie z komunikatami do szerokiego grona konsumentów.
– Nawiązaliśmy współpracę z licznymi mediami, instytucjami i przedsiębiorstwami. Dziękuję wszystkim, którzy zgodzili się udostępnić przygotowane przez nas materiały na niekomercyjnych warunkach. Dziękuję za zaangażowanie i każde udostępnienie spotu i materiałów – mówi Tomasz Chróstny.
Kampania Prezesa UOKiK trwa, dlatego nadal zachęcamy do włączenia się w nią media, instytucje oraz organizacje pozarządowe. Im więcej kanałów informacyjnych uruchomimy, tym większy wpływ uzyskamy na bezpieczeństwo konsumentów. – Gorąco zachęcam do dalszego włączania się w akcję „Policz i nie przelicz się!”. Wspólnie możemy dotrzeć do jeszcze większej liczby konsumentów – ostrzec, wyjaśnić i zapobiec stratom finansowym. Jestem przekonany, że dzięki synergii zwiększamy świadomość i bezpieczeństwo konsumentów – apeluje Tomasz Chróstny.
Jak włączyć się w kampanię Prezesa UOKiK
Wszystkie materiały przygotowane w ramach kampanii „Policz i nie przelicz się!” – spoty w wersji wideo i audio, bannery, komunikaty edukacyjne – dostępne są do pobrania na stronie UOKiK.
W przypadku chęci emisji spotów w telewizji, prosimy o kontakt z Departamentem Komunikacji: dk@uokik.gov.pl.
Pamiętaj! Zanim zdecydujesz – policz i nie przelicz się!
- Nie podejmuj pochopnych decyzji i nie działaj pod wpływem emocji – dokładnie i na chłodno przeanalizuj zyski i ryzyka.
- Nie decyduj się na inwestycję w momencie, gdy jesteś zadłużony – rozważ, czy to nie jest dobry moment na wcześniejszą spłatę lub nadpłatę zobowiązań finansowych jeśli tylko dysponujesz nadwyżką pieniężną.
- Inwestuj rozsądnie, czyli w miarę własnych możliwości, przeznaczając tzw. wolne środki, a nie te istotne, zarezerwowane na cele życiowe.
- Przeanalizuj obecną sytuację, ale przygotuj także plan działania na przyszłość, zwłaszcza w razie wystąpienia potencjalnych problemów skutkujących zmniejszeniem dochodów.
- Dywersyfikuj swoje finanse – nie inwestuj wszystkiego w jedną inwestycję, pamiętaj również o potrzebie utrzymania płynności finansowej.
- Pamiętaj, to Ty zarządzasz swoimi finansami i to Ty poniesiesz wszystkie konsekwencje nieprzemyślanych decyzji – nigdy nie podejmuj decyzji pod wpływem impulsu, emocji, „tu i teraz”.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Biuro Prasowe UOKiK
pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel.: 22 55 60 246
E-mail: biuroprasowe@uokik.gov.pl
Twitter: @UOKiKgovPL
Tagi: ochrona konsumentów, kampania, Policz i nie przelicz się, inwestycje, kalkulator,
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy 2021.10.06 (122,1 KB, docx, 2021.10.06)
- Wypowiedź Prezesa UOKiK Tomasza Chróstnego (5,5 MB, mp3, 2021.10.06)
- Podsumowanie kampanii (321,45 KB, pdf, 2021.10.06)
Warto przeczytać
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył dwie kary za zatory płatnicze w łącznej wysokości ponad 650 tys. zł. ...>
Konsumencie, jeśli masz kredyt hipoteczny i dysponujesz środkami, możesz go nadpłacić. ...>
Kryptoreklama, scam – to tylko niektóre z niedozwolonych praktyk, badanych obecnie przez Prezesa UOKiK. ...>
UOKiK razem z IH zbadał, czy dostępne w sklepach obuwie zawiera niebezpieczne substancje dla zdrowia, m.in. formaldehyd, kadm czy ołów. Nasze Laboratorium w Łodzi przebadało 122 partie butów. ...>
Ser „Fawita” zamiast sera „Feta”, krem dekoracyjny w miejsce bitej śmietany - czy wiesz co dostajesz na talerzu w restauracji? ...>
Coraz większemu zainteresowaniu konsumentów instalacjami fotowoltaicznymi towarzyszy rosnąca liczba skarg na tę branżę. ...>
988 decyzji z zakresu ochrony konkurencji i konsumentów, prawie pół miliarda złotych nałożonych kar. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wszczął postępowania wyjaśniające, w których sprawdzi, jak banki rozpatrują reklamacje konsumentów związane z kradzieżą pieniędzy z konta oraz jakie stosują mechanizmy uwierzytelniania transakcji. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 22 290 89 16 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie