Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Czy TP SA nadużyła swojej pozycji rynkowej?
< poprzedni | następny > 18.07.2005
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi, czy Telekomunikacja Polska nie nadużyła swojej pozycji rynkowej oferując abonentom niekorzystny plan taryfowy. Wyjaśni to wszczęte postępowanie antymonopolowe
UOKiK zbada czy Telekomunikacja Polska oferując klientom w ramach Planu Socjalnego niższy abonament wymagała od nich pisemnego zobowiązania do nie korzystania z usług innych operatorów. W toku postępowania Urząd sprawdzi, czy powyższe działanie nie stanowi zakazanej prawem antymonopolowym praktyki godzącej w konkurencję.
Z wnioskiem o wszczęcie postępowania zwróciła się do Prezesa UOKiK spółka Tele2. Zarzuciła ona Telekomunikacji Polskiej nadużywanie pozycji dominującej poprzez oferowanie abonentom korzystającym z Planu Socjalnego TP niższej, niż w pozostałych planach telefonicznych opłaty abonamentowej. W zamian za to musieli oni podpisać zobowiązanie, że będą korzystać wyłącznie z usług TP SA.
Analiza zebranych w toku postępowania wyjaśniającego dokumentów i informacji dała podstawę do przyjęcia, iż w opisanej sprawie mogło nastąpić naruszenie przepisów ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów - tłumaczy Cezary Banasiński, Prezes Urzędu.
Postępowanie UOKiK prowadzone będzie również na podstawie przepisów Traktatu Ustanawiającego Wspólnotę Europejską, ponieważ zgromadzone materiały uzasadniają przypuszczenie, że praktyki stosowane przez Telekomunikację Polską mogą mieć wpływ na handel między państwami członkowskimi UE.
Za naruszenie ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów w powyższym zakresie grozi kara w wysokości do 10 proc. rocznych przychodów.
Dodatkowe informacje:
Elżbieta Anders, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 106, 55 60 314
E-mail: eanders@uokik.gov.pl
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (147,5 KB, doc)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie