Ikona BIP

Samochody Jeep Gladiator i Grand Cherokee

20.05.2024

Przedsiębiorca FCA Poland S.A. z siedzibą w Bielsku-Białej powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Jeep, modele: Gladiator i Grand Cherokee, wyposażonych w silnik 3.0L (kod EXH i EXJ), wyprodukowanych w Stanach Zjednoczonych, w wyniku zanieczyszczenia układu paliwowego resztkami jego komponentów, może dojść do awarii wysokociśnieniowej pompy paliwa (HPFP). Objawia się to świecącą lampką kontrolną awarii silnika (MIL), nietypowym hałasem, wyciekiem paliwa lub zmianą jakości napędu. W skrajnym przypadku może prowadzić to do ryzyka nieoczekiwanej utraty mocy napędowej w wyniku braku zasilania silnika paliwem. 

Kampanii naprawczej w Polsce podlega łącznie 5 290 pojazdów.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele samochodów zostaną zaproszeni listownie do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu prewencyjnej wymiany wysokociśnieniowej pompy paliwa (HPFP) - także w przypadku gdy nie stwierdzono jej nieprawidłowego działania, lub - w przypadku, gdy pompa uległa już uszkodzeniu, wymiany pompy paliwa, elementów które zostały uszkodzone/zanieczyszczone w wyniku awarii pompy wysokociśnieniowej oraz czyszczenia systemu paliwowego.

Informacji związanych z kampanią naprawczą udziela FCA Poland S.A. (adres: ul. Grażyńskiego 141, 43-300 Bielsko-Biała; tel.: 00 800 0 426 5337). 


UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie do akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).

Organem nadzoru rynku w Polsce, odpowiedzialnym m.in. za monitorowanie kampanii naprawczych i kontrolę spełniania wymagań przez pojazdy silnikowe i ich wyposażenie, zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia (Dz. U. poz. 919), jest Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego.