Samochody marki Honda
Przedsiębiorca Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Honda, wyprodukowanych od sierpnia 2021 r. do sierpnia 2024 r., modele:
Model | Oznaczenie modelu | Rok modelowy | Kraj pochodzenia |
CIVIC | FE1 | 2022 | Tajlandia |
CIVIC | FE1 | 2023 | Tajlandia |
CIVIC | FE1 | 2024 | Tajlandia |
CIVIC e:HEV | FL4 | 2023 | Japonia |
CIVIC e:HEV | FL4 | 2024 | Japonia |
CIVIC Type R | FL5 | 2023 | Japonia |
CIVIC Type R | FL5 | 2024 | Japonia |
CIVIC Type R | FL5 | 2025 | Japonia |
CR-V e:HEV | RS5 | 2024 | Chiny |
CR-V e:HEV | RS6 | 2024 | Chiny |
CR-V e:PHEV | RS8 | 2024 | Chiny |
ZR-V e:HEV | RZ4 | 2023 | Chiny |
ZR-V e:HEV | RZ4 | 2024 | Chiny |
zmniejszenie ilości smaru w obszarze zazębienia koła ślimakowego w przekładni EPS może zwiększyć opór ślizgowy, co powoduje większe wahania momentu obrotowego podczas skręcania kierownicą. Może to skutkować nietypowym hałasem lub niebezpiecznym blokowaniem kierownicy podczas manewrowania.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objęte są łącznie 3 284 pojazdy.
Przedsiębiorca zadeklarował, że posiadacze samochodów objętych kampanią zostaną wezwani na bezpłatną wizytę w autoryzowanym serwisie w celu przeprowadzenia naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Honda Motor Europe Ltd. (Sp. z o.o.) Oddział w Polsce (adres: ul. Domaniewska 50, 02-672 Warszawa; tel.: 801 811 711).
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).
Organem nadzoru rynku w Polsce, odpowiedzialnym m.in. za monitorowanie kampanii naprawczych i kontrolę spełniania wymagań przez pojazdy silnikowe i ich wyposażenie, zgodnie z art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 14 kwietnia 2023 r. o systemach homologacji pojazdów oraz ich wyposażenia (Dz. U. poz. 919), jest Dyrektor Transportowego Dozoru Technicznego.