Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Warszawa: Nine West
< poprzedni | następny > 29.11.2013
Przy zakupie dwóch sztuk – rabat na każdą 60 proc. Rabat udzielany od ceny detalicznej, nie dotyczy kolekcji jesień/zima 2012/2013 – to hasło z wyprzedaży w sklepach obuwniczych Nine West. W rzeczywistości rabat był udzielany od ceny przed wyprzedażą, a nie po obniżce. Za wprowadzenie konsumentów w błąd na właściciela sklepów Nine West, spółkę Apparel, nałożono karę 29 tys. zł
Komentarz Doroty Grudzień-Barbachowskiej, Dyrektor Delegatury UOKiK w Warszawie
Zobacz więcej materiałów multimedialnych
Postępowanie zostało wszczęte na podstawie zawiadomień konsumentów, którzy skarżyli się na hasła promujące wyprzedaż obuwia w salonach Nine West. Zachęcały do kupna dwóch par w zamian za otrzymanie rabatu od ceny detalicznej. Jak ustalił Urząd, rabat był naliczany nie od ceny na produkcie – czyli tej obniżonej w okresie sezonowej promocji, ale od ceny przed obniżką. W rezultacie konsumenci zostali wprowadzeni w błąd nieprawdziwą informacją o rabacie.
Za wprowadzenie konsumentów w błąd na właściciela sklepów Nine West, spółkę Apparel, nałożona kara wyniosła 29 009 zł. Przedsiębiorca zaprzestał wykorzystywania zakwestionowanej reklamy. Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ spółka odwołała się do sądu.
Pomoc dla konsumentów: rzecznicy konsumentów, Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Bezpłatna infolinia: 800 007 707.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch, Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Delegatura UOKiK w Warszawie
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 107
E-mail: warszawa@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konsumentów, zakupy, wyprzedaż, promocja, Nine West, Apparel
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (118 KB, doc, 2016.06.14)
- Decyzja nr RWA-14/2013 (265,73 KB, pdf, 2016.06.14)
- Komentarz Doroty Grudzień-Barbachowskiej, Dyrektor Delegatury UOKiK w Warszawie na temat Nine West (format: MP3, rozmiar: 1,2 MB) (1,2 MB, mp3, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie