Zamknij [x]
Korzystanie z witryny oznacza zgodę na wykorzystanie plików cookie z których niektóre mogą być już zapisane w folderze przeglądarki
Więcej informacji można znaleźć w Polityce prywatności i wykorzystywania plików cookies w serwisie

Uwaga! To jest strona archiwalna UOKiK. Aktualna strona znajduje się pod adresem: uokik.gov.pl

UOKiK - Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów

Powiększ czcionkęPomniejsz czcionkęWersja z wysokim kontrastemWersja tekstowaWersja tekstowaKanał RSSPobierz kod QREnglish version

Tu jesteś: Strona główna > Produkty > Dla konsumentów > Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych

Samochody marki Toyota C-HR

< poprzedni | następny > 15.12.2023

Przedsiębiorca Toyota Central Europe Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że samochody marki Toyota C-HR, wyprodukowane w Turcji od 23.09. do 08.12.2023 r., wyposażone są w zaawansowany system wspomagania parkowania, który zapewnia pomoc przy wjeździe i wyjeździe z miejsca parkingowego oraz zawiera funkcję zdalnego sterowania pojazdem, z której można korzystać za pośrednictwem aplikacji mobilnej, gdy kierowca znajduje się poza pojazdem. Przemieszczenie pojazdu z wykorzystaniem tej funkcji aktywowane jest w aplikacji mobilnej za pomocą ciągłych ruchów palca, a po stronie pojazdu kontrolowane jest przez elektroniczny moduł ostrzegania o przeszkodach (Clearance Sonar ECU). Ze względu na oprogramowanie tego modułu oraz elektronicznego modułu sterowania hamulcami (Brake ECU) istnieje możliwość wystąpienia błędu w module ostrzegania o przeszkodach w momencie, gdy użytkownik aplikacji mobilnej wstrzyma ruchy palcem lub palec zostanie odsunięty od ekranu telefonu w przeciągu trzech sekund od aktywacji funkcji zdalnego parkowania. W takim przypadku dojdzie do zmiany biegów z pozycji P (Parkowanie) na D (Jazda do przodu) lub R (Cofanie), a hamulce zostaną zwolnione bez żadnej ingerencji użytkownika aplikacji mobilnej. Jeżeli taka sytuacja wystąpi, spowoduje to powolne poruszanie się pojazdu do przodu lub do tyłu, co może zwiększyć ryzyko wypadku.

Kampanią naprawczą objęte są w Polsce 183 pojazdy.

Przedsiębiorca zadeklarował, że właściciele objętych kampanią samochodów będą zapraszani do Autoryzowanych Stacji Obsługi w celu zmiany oprogramowania elektronicznego modułu ostrzegania o przeszkodach (Clearance Sonar ECU oraz elektronicznego modułu sterowania hamulcami (Brake ECU). Jako tymczasowy środek zaradczy Toyota poinstruuje klientów, aby nie korzystali z funkcji zdalnego parkowania za pośrednictwem aplikacji mobilnej. Ponadto Toyota zdecydowanie sugeruje usunięcie aplikacji ze telefonu i/lub innych urządzeń do czasu wykonania naprawy.

Informacji związanych z kampanią udziela Toyota Central Europe Sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel.: 22 449 05 00).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja stanowi realizację obowiązków przedsiębiorcy, w zależności od roli pełnionej w obrocie, o których mowa w art. 14 ust. 2, art. 17 ust. 2 lub art. 19 ust. 3 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/858 z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie homologacji i nadzoru rynku pojazdów silnikowych i ich przyczep oraz układów, komponentów i oddzielnych zespołów technicznych przeznaczonych do tych pojazdów, zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 715/2007 i (WE) nr 595/2009 oraz uchylającego dyrektywę 2007/46/WE (Dz. Urz. UE L 151 z 14.06.2018 r., str. 1).

Tagi: samochody, Toyota, C-HR,

 

Warto przeczytać

PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki
PZPN i Ekstraklasa zmieniają praktyki

Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i  Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej.   ...>

Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK
Autocentrum AAA Auto - dwie decyzje Prezesa UOKiK

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>

Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące
Tucz kontraktowy - dwie decyzje zobowiązujące

Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego.   ...>

Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych
Nowe decyzje i postępowania Prezesa UOKiK w sprawie zatorów płatniczych

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych.   ...>

Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+
Decyzja Prezesa UOKiK - kara dla CANAL+

Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>

Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK
Wakacje.pl - decyzja Prezesa UOKiK

Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty.   ...>

 

  
  

Aby być na bieżąco z aktualnymi informacjami możesz takze pobrać najnowsze wiadomości z kategorii Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych za pomocą kanałów RSS.
 

Do góry