Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
AMS, Clear Channel, Ströer - zgoda na koncentrację
< poprzedni | następny > 07.02.2013
Prezes UOKiK wyraziła zgodę na utworzenie przez spółki AMS, Clear Channel Poland i Ströer wspólnego przedsiębiorcy. Będzie on zajmować się m.in. badaniem efektywności nośników reklamy zewnętrznej
Uczestnicy koncentracji zajmują się świadczeniem usług reklamowych, w szczególności sprzedażą zewnętrznej powierzchni reklamowych. Spółka AMS, należąca do grupy kapitałowej Agora posiada ok. 45 000 nośników. Clear Channel Poland dysponuje ok. 8 200 nośnikami zlokalizowanymi w 65 miastach, a Ströer Polska ok. 18 500 nośnikami reklamowymi w 415 miastach.
Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce
W trakcie postępowania UOKiK przeprowadził badanie rynku. Urząd zwrócił się o opinię dotyczącą transakcji do konkurentów uczestników transakcji (m.in. Cityboard, BP Media, Business Consulting, Jet Line, Ruch) oraz największych domów mediowych (MediaCom, Starcom, Carat Polska, Mindshare Polska, Media Direction OMD).
W wyniku koncentracji spółek AMS, Clear Channel i Ströer powstanie nowy przedsiębiorca, którego podstawowym celem działalności będzie m.in. świadczenie usług analizy nośników reklamy zewnętrznej, m.in. prowadzenie badań rynku na użytek branży reklamy outdorowej.
Po przeprowadzeniu postępowania antymonopolowego Prezes Urzędu uznała, że koncentracja nie doprowadzi do istotnego ograniczenia konkurencji na rynku badań efektywności reklamy zewnętrznej w Polsce. Nowotworzony przedsiębiorca nie prowadzi jeszcze działalności na tym rynku – spółka będzie świadczyć usługi w innym zakresie niż dotychczasowa działalność uczestników koncentracji.
Zgodnie z przepisami transakcja podlega zgłoszeniu do urzędu antymonopolowego, jeżeli biorą w niej udział przedsiębiorcy, których łączny obrót w roku poprzedzającym przekroczył 1 mld euro na świecie lub 50 mln euro w Polsce.
Decyzje wyrażające zgodę na dokonanie koncentracji wygasają, jeżeli połączenie nie zostanie dokonane w terminie 2 lat od ich wydania. Na stronie internetowej Urzędu zamieszczane są informacje na temat wszystkich prowadzonych przez Urząd postępowań antymonopolowych w sprawach koncentracji. Więcej informacji o zasadach łączenia przedsiębiorców w przygotowanym specjalnie opracowaniu.
Dodatkowe informacje dla mediów:
Małgorzata Cieloch
Rzecznik prasowy UOKiK
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 827 28 92, 55 60 314, 55 60 430
Fax. 22 826 11 86
E-mail: malgorzata.cieloch@uokik.gov.pl
Tagi: ochrona konkurencji, konkurencja, koncentracje, decyzja, zgoda, AMS, Clear channel, Ströer
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (122 KB, doc, 2016.06.14)
- Decyzja nr DKK-3/2013 (412,3 KB, pdf, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie