Tu jesteś: Strona główna > Urząd > Informacje ogólne > Aktualności
Witamy na nowej stronie internetowej Urzędu
< poprzedni | następny > 19.02.2010
Nowa szata graficzna, przejrzysty układ treści oraz łatwy dostęp do informacji – to tylko niektóre udogodnienia nowej odsłony portalu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
Od dziś działa nowy serwis informacyjny UOKiK. W zmienionej szacie graficznej i z przejrzystym układem treści umożliwia użytkownikom szybki dostęp do informacji. To zasługa zastosowania najnowszych rozwiązań IT stanowiących o atrakcyjności oraz funkcjonalności portalu internetowego.
Przy tworzeniu nowej strony główny nacisk położono na łatwy dostęp do informacji. Dlatego też zamieszczone w serwisie treści zostały lepiej pogrupowane, a zamiast czterech poziomów nawigacji zastosowano dwa. Na stronie głównej, oprócz aktualności, znajdują się zakładki do najczęściej poszukiwanych treści w serwisie: powiadomień o produktach niebezpiecznych, wyników kontroli stacji paliw, publikacji oraz sekcja „warto wiedzieć” – odpowiadająca na aktualne problemy konsumenckie.
Dodano nowe funkcjonalności, takie jak tagi, artykuły powiązane oraz popularne treści, które w znaczny sposób ułatwiają poruszanie się po serwisie. Szybki dostęp do informacji zapewnia ulepszona wyszukiwarka. Nowy mechanizm zawiera system podpowiedzi, który pomoże w sformułowaniu zapytania, a funkcja znajdowania plików umożliwi dostęp do licznych dokumentów znajdujących się na stronie: aktów prawnych oraz raportów. Aby móc korzystać z serwisu w każdych warunkach, zaprojektowana została wersja na urządzenia mobilne.
Wprowadzono też szereg udogodnień, z myślą o tych, którzy najczęściej odwiedzają stronę Urzędu. Dla konsumentów została opracowana wyszukiwarka instytucji świadczących pomoc słabszym uczestnikom rynku. Aby z niej skorzystać, wystarczy wybrać zagadnienie, którego dotyczy problem, a następnie województwo i miasto zamieszkania. Mechanizm znajdzie wszystkie instytucje w danym regionie mogące pomóc w rozwiązaniu trudnej kwestii. Przedsiębiorcom z kolei udostępniamy bazę decyzji Prezesa UOKiK, w której dotychczas istniejące kryteria wyszukiwania zostały wzbogacone o dodatkowe hasła, m.in. region, w którym prowadzona jest działalność.
Przy opracowywaniu nowej wersji portalu uwzględniono również użytkowników, którym zależy na dostępie do ściśle wyselekcjonowanych informacji. Ze względu na nich udostępniono rozszerzony newsletter oraz kanały RSS. Pierwsze rozwiązanie gwarantuje otrzymywanie, w zależności od dokonanego przy rejestracji wyboru, informacji z takich działów jak aktualności, produkty niebezpieczne oraz zamówienia publiczne. Z kolei za pomocą kanałów RSS możliwe jest śledzenie nowości w serwisie osobno dla kategorii: aktualności, powiadomienia o produktach niebezpiecznych, informacje o koncentracjach oraz zamówienia publiczne.
Strona została wykonana przez firmę Venti z Łodzi.
Serdecznie zapraszamy do korzystania z nowego portalu i życzymy owocnego surfowania.
Dodatkowe informacje:
Anna Janowska, Naczelnik Wydziału Komunikacji Społecznej
Departament Współpracy z Zagranicą i Komunikacji Społecznej
Pl. Powstańców Warszawy 1, 00-950 Warszawa
Tel. 22 55 60 310
faks 22 826 11 86
E-mail: anna.janowska@uokik.gov.pl
Tagi: strona www, internet, rss, newsletter, urząd
Pliki do pobrania
- Komunikat prasowy (98 KB, doc, 2016.06.14)
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
uokik@uokik.gov.pl
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- porady@dlakonsumentow.pl
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie