Tu jesteś: Strona główna > Produkty > Dla konsumentów > Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych
Samochody Mazda, modele: Mazda2 (DE), Mazda6 (GH) i Mazda3 (BL) Hatchback
< poprzedni | następny > 17.07.2017
Przedsiębiorca Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki Mazda, modele: Mazda2 (DE), Mazda6 (GH) i Mazda3 (BL) Hatchback, wyprodukowanych w Japonii, wciskane nakrętki łącznika mechanizmu podnoszenia siedzenia kierowcy mogą ulec obluzowaniu/odłączeniu. W skrajnym przypadku łącznik mechanizmu podnoszenia siedzenia kierowcy może ulec złamaniu (pęknięciu na wskroś). Jeśli pojazd będzie dalej używany w takim stanie, siedzenie może powodować nienormalny hałas lub stukanie. Jeżeli łącznik mechanizmu podnoszenia siedzenia ulegnie złamaniu, spowoduje to przechył siedzenia, uniemożliwiając kierowcy utrzymanie właściwej pozycji do kierowania pojazdem i stwarzając ryzyko wypadku.
Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 7 268 pojazdów, o numerach VIN:
- Mazda2 (DE) JMZ DE**** ** 100018 – 404008
(produkowane od 19.06.2007 r. do 11.09. 2010 r.)
- Mazda6 (GH) JMZ GH**** ** 100113 – 437969
(produkowane od 03.08.2007 r. do 31.08.2010 r.)
- Mazda3 (BL) JMZ BL**** ** 100118 – 239889
(produkowane od 17.12.2008 r. do 30.09.2010 r. )
(* - oznacza dowolną cyfrę lub literę).
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO Mazda w celu dokonania stosownej naprawy.
Informacji związanych z kampanią udziela Mazda Motor Logistics Europe Sp. z o.o. Oddział w Polsce, adres: ul. Postępu 14b, 02-676 Warszawa; tel.: 22 318 19 73.
UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.
Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. z 2015 r., poz. 322, ze zm.).
Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100 000 zł.
Tagi: samochody, Mazda, 2, DE, 6, GH, 3, BL, Hatchback,
Warto przeczytać
Po interwencji Prezesa UOKiK, PZPN i Ekstraklasa SA zmieniły swoje praktyki, które mogły stanowić nadużywanie pozycji dominującej. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał dwie decyzje w sprawie AUTOCENTRUM AAA AUTO – łączna kara to ponad 72 mln zł. ...>
Po interwencji UOKiK poprawi się sytuacja producentów trzody chlewnej w systemie tuczu kontraktowego. ...>
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył kary w łącznej kwocie prawie 8 mln zł na spółki Volkswagen Poznań i Solaris Bus & Coach za tworzenie zatorów płatniczych. ...>
Prezes UOKiK nałożył ponad 46 mln zł kary na CANAL+ Polska oraz nakazał zwrot środków konsumentom. ...>
Prezentowane na stronie wakacje.pl ceny wielu wycieczek były nieaktualne lub niepełne – inna cena pokazywała się w wyszukiwarce, a inna po rozwinięciu szczegółów oferty. ...>
Aby być na bieżąco z aktualnymi informacjami możesz takze pobrać najnowsze wiadomości z kategorii Powiadomienia przedsiębiorców o produktach niebezpiecznych za pomocą kanałów RSS.
Wyszukiwarka
Konsumencie, masz problem?
-
Kontakt
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
pl. Powstańców Warszawy 1
00-950 Warszawa
tel. 22 55 60 800
[SCODE]dW9raWtAdW9raWsuZ292LnBs[ECODE]
Elektroniczna skrzynka podawcza ePUAP -
Porady dla konsumentów
- Infolinia Konsumencka, tel. 801 440 220 oraz 222 66 76 76 czynna od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 - 18:00, opłata wg taryfy operatora.
- [SCODE]cG9yYWR5QGRsYWtvbnN1bWVudG93LnBs[ECODE]
- Rzecznicy konsumentów
- Europejskie Centrum Konsumenckie